یک روز پس از آنکه هواداران «الکسی ناوالنی» او را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات ریاست‌ جمهوری اعلام کردند، هیات برگزاری انتخابات او را از شرکت در آن محروم کرد. در پی آن ناوالنی مردم روسیه را به تحریم انتخابات فراخواند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ایتارتاس گزارش داد هیات برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری روسیه در مسکو اعلام کرد به دلیل سوء سابقه و پیشینه مجازات، ثبت‌ نام الکسی ناوالنی رهبر اپوزیسیون و منتقد «ولادیمیر پوتین» رویس جمهور کنونی برای شرکت در انتخابات را رد می‌ کند.

الکسی ناوالنی یک روز پیش از آن مدارک پشتیبانی گروه‌ هایی که قصد دارند در انتخابات ریاست‌ جمهوری 2018 از او حمایت کنند را در اختیار کمیسیون برگزاری انتخابات قرار داده بود.

 

collage_647_122517105140

 

«الا پامفیلووا» رئیس کمیسیون انتخابات در پی یک مشاجره لفظی با ناوالنی به او گفته است که او محکومیت جزایی داشته است و نباید به طرفداران جوان خود چنین القا کند که اجازه کاندیداتوری دارد.

از 13 عضو کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه 12 نفر رای به محرومیت ناوالنی از کاندیداتوری در انتخابات دادند.

ناوالنی هم‌ اکنون در حال گذراندن محکومیت تعلیقی خود به اتهام کلاهبرداری است. او اما مدت یک سال است که در سطح روسیه در حال سازماندهی ستادهای انتخاباتی و بسیج طرفداران خود است.

روز یکشنبه این هفته هزاران نفر در 20 شهر روسیه حمایت خود را از کاندیداتوری او اعلام کردند.

 

41922439_401

 

الکسی ناوالنی در واکنش به رد ثبت‌ نام اش از سوی کمیسیون انتخابات ریاست‌ جمهوری، شهروندان روسیه را به تحریم انتخابات فراخواند.

این سیاستمدار 41 ساله که از مخالفان سرسخت پوتین است، روز دوشنبه در برابر خبرنگاران در مسکو اعلام کرد: «ما اعتصاب انتخاب‌ کنندگان را اعلام می‌ کنیم.»

ناوالنی افزود که او و طرفدارانش نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری 2018 را به رسمیت نخواهند شناخت.

او گفت علیه تصمیم در مورد جلوگیری از رقابت وی در انتخابات فرجام خواهی خواهد کرد.

این در حالی است که از سوی دیگر رئیس حزب خیرخواهان روسیه از حضور «یکاترینا گوردون» به عنوان نماینده این حزب در انتخابات ریاست جمهوری روسیه خبر داده است. 

«آندری کیریلوف» رهبر حزب خیرخواهان روسیه اعلام کرد که «یکاترینا گوردون» به عنوان نماینده این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2018 روسیه شرکت خواهد کرد. گوردون یک روزنامه نگار، فعال حقوق بشر و خواننده روس است.

 

1184260

 

گوردون که دفاع از حقوق زنان و مادران، محافظت از کودکان، آزادی، حفظ طبیعت و احقاق حقوق بازنشستگان را از اهداف انتخاباتی خود بیان کرده، در ماه اکتبر از حضورش در انتخابات ریاست جمهوری روسیه خبر داده بود و اکنون رئیس حزب خیرخواهان روسیه رسما وی را به عنوان نماینده این حزب در انتخابات اعلام کرد.

پوتین رئیس جمهور فعلی روسیه و «ولادیمیر ژیرینوفسکی» رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه از افرادی هستند که تا کنون برای حضور در انتخابات روسیه اعلام حضور کرده اند. «کسنیا سابچاک» یک خبرنگار زن دیگر نیز از افرادی است که اعلام کرده قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری روسیه را دارد.

در انتخابات ریاست‌ جمهوری که قرار است در 18 مارس 2018 برگزار شود، از هم‌ اکنون مشخص است که ولادیمیر پوتین بار دیگر در مقام ریاست‌ جمهوری ابقا خواهد شد.

تنها نگرانی کرملین این است که پوتین در انتخاباتی با مشارکت بسیار کم پیروز شود و این به اعتبار او لطمه وارد کند.

نظرسنجی ها نشان می دهد ولادیمیر پوتین از بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برخوردار است. او در صورت پیروزی تا سال 2024 عهده دار سمت ریاست جمهوری کشورش خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.