نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در موضعگیری متضاد با دونالد ترامپ، بار دیگر روسیه را به دخالت در امور انتخابات آمریکا متهم کرد و گفت کشورش نباید تحت هیچ شرایطی به کرملین اعتماد کند.

به گزارش جماران، نیکی هیلی روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری ان بی سی به رغم بی میلی ترامپ و گردانندگان کاخ سفید در خصوص ادامه تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات این کشور تاکید کرد که انجام این تحقیقات برای روشن شدن حقیقت ضروری است.
وی به صراحت و به رغم موضعگیری های ملایم ترامپ گفت که آمریکا نمی تواند و نباید در هیچ شرایطی به روسیه اعتماد کند چرا که حاضر به قبول دخالت و دست اندازی هیچ کشوری در انتخابات این کشور نیست و به همین دلیل است که انجام تحقیقات در مورد این اتهامات از نظر او اهمیت ویژه ای دارد.
هیلی به این نکته که چگونه لابی های اسرائیلی درون آمریکا تاکنون با هدایت تل آویو در سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری کشورش نفوذ داشته اند، اشاره ای نکرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا او در مورد بی اعتمادی نسبت به روسیه و ولادیمیر پوتین با رئیس جمهوری آمریکا هم سو و هم صدا است جواب منفی داد اما گفت ترجیح می دهد در مورد موضع ترامپ در قبال روسیه حرفی نزند.
هیلی در ادامه مدعی شد که او بدرستی از موضع رئیس جمهوری آمریکا نسبت به روسیه اطلاع و آگاهی ندارد و تصریح کرد که از زمانی که از کنگره آمریکا رای صلاحیت گرفته تاکنون به وضوح گفته است شخصا به روسیه اعتمادی ندارد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: بنا به مجوز رئیس جمهوری آمریکا هرجا که با 'موضوعی نادرست ' موجه شود آن را به وی و گردانندگان کاخ سفید اطلاع خواهد داد.
هیلی در پایان تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا هرگز به او نگفته است که از روسیه انتقاد نکند و یا با این کشور برخورد خوبی داشته باشد بلکه به او اجازه داده است تا وظیفه خود را همانطور که صلاح می داند انجام بدهد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.