سیدمهران عالم‌زاده روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مراحل پایانی ایمن‌سازی بند خاکی ده‌بالا کرمان افزود: شهرداری برای ایجاد امنیت روانی شهروندان کرمانی، با توجه به نداشتن وظیفه‌ای برای خدمت‌رسانی به خارج از محدوده شهر، سد خاکی ده‌بالا را ایمن‌سازی کرد.

وی ادامه داد: با این اقدامات مردم نگران بارش‌های روزهای آتی و هجوم سیلاب احتمالی به شهر کرمان از این منطقه نداشته باشند.

شهردار کرمان همچنین با اشاره به بهسازی ۲ مسیل در روستاهای «پشته امام جمعه» و «گینکان» در منطقه ده‌بالا، که در بالادست این سد خاکی قرار دارند، گفت: این اقدام حجم فراوانی از آب را فرا می‌گیرد و دیگر نگرانی از جهت سیلاب احتمالی وجود نخواهد داشت زیرا محل‌های مختلفی برای ذخیره آب در هر حجمی از بارش‌ها در نظر گرفته شده تا اتفاقی در خصوص سیلاب نیفتد و امیدواریم این مهم محقق شود.

وی بیان داشت: علاوه بر ترمیم و ایمن‌سازی بند خاکی موجود، پهنه مسیل موجود نیز که به صورت تقریبی به ۲متر کاهش یافته بود، به 20 متر افزایش یافت که می‌تواند حجم زیادی از آب را در خود نگه دارد.

عالم‌زاده با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده با تلاش نیروهای شهرداری کرمان و زیر نظر کارشناسان مربوط، از دیروز (دوشنبه)تا عصر امروز انجام شد، گفت: ترمیم بند خاکی ده‌بالا و نیاز به ایجاد آب‌بند در بالادست این بند خاکی، از سال گذشته توسط شهرداری کرمان به دستگاه‌های متولی اعلام شده، اما اقدامی در این زمینه انجام نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری کرمان از روز گذشته، ترمیم بند خاکی ده‌بالا را در دستور کار خود قرار داده بود افزود: در نشست عصر روز گذشته ستاد مدیریت بحران به ریاست معاون امور عمرانی استاندار نیز، با توجه به احتمال بارندگی شدید در روزهای آینده (چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته‌جاری) بر ادامه کار در این منطقه توسط شهرداری کرمان تاکید شد.

شهردار کرمان ادامه داد: خوشبختانه با تلاش همکارانم در معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی، این اقدام عصر امروز به پایان رسید تا نگرانی برای هجوم احتمالی سیلاب به شهر کرمان از سمت بند خاکی ده‌بالا وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: با تلاش همکارانم در معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان نیز، دریاچۀ بلدالامین در حال لایروبی است تا در بارندگی‌های پیشِ رو، میزان ذخیره آب در این دریاچه افزایش یابد.

عالم‌زاده از ستاد مدیریت بحران استان کرمان و دستگاه‌های اجرایی و نظامی که در این زمینه با شهرداری همکاری می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.