به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی عصر یکشنبه آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان تشریح کرد و بیان داشت: طی ۲۴ ساعته گذشته از ۸۰ مورد نمونه ارسال شده به آزمایشگاه تست ۱۶ نفر مثبت اعلام شده است.

وی افزود: از ۱۶ موردی که تست کرونا در آنها مثبت شده ۹ نفر زن و هفت نفر مرد هستند که شامل هفت مورد بستری، هفت مورد اطرافیان بیمار، یک مورد سرپایی و یک مورد از پرسنل کادر درمانی هستند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از هفت مورد بستری پنج مورد در حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان (یک بیمار در بیمارستان زرند و چهار بیمار در بیمارستان‌های شهر کرمان) و دو بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم حضور دارند.

شفیعی تصریح کرد: از ابتدای اپیدمی تا به امروز ۴۵۸ مورد مثبت کرونا در استان به ثبت رسیده همچنین تعداد کادر درمانی مبتلا به ویروس طی این مدت ۴۳ مورد بوده که یک مورد طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه یک نفر به علت ابتلاء به ویروس کرونا در شهرستان زرند فوت شده که مجموعاً از ابتدا تاکنون ۴۷ نفر در استان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به آمار ترخیص شدگان در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند که با احتساب این افراد از ابتدای اپیدمی تاکنون ۲۶۶ مورد بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

وی گفت: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلاء به کرونا ۳۴۲ نفر بوده‌اند و در حال حاضر ۲۹ نفر در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

شفیعی تعداد افراد بستری در آی سی یو را پنج فر اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۲۱ نفر در نقاهتگاه‌های استان مستقر هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون دو هزار و ۳۶۲ مورد بستری در بیمارستان‌های استان به دلیل بیماری حاد تنفسی داشتیم ضمن اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ مورد بستری ثبت شده است.

وی یادآور شد: موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته هزار و ۷۷۶ مورد بوده که در ۲۴ ساعت ۳۷ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به تفکیک نمونه‌های مثبت بر اساس دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان گفت: ۳۴۴ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۴۹ مورد از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۴ مورد از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲۶ مورد از دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۵ مورد از دانشگاه علوم پزشکی سیرجان بوده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1406207
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.