علی مهرابی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  شرکت دانش بنیان کیمیا نوش سلامت کرمان با هدف تولید نوشیدنی گاز ار از خرما در پارک علم و فناوری کرمان راه اندازی شد و براساس زمان بندی های صورت گرفته قرار بود آخر فروردین به طور رسمی آغاز به کار کند.

وی تصریح کرد: نوشیدنی تولیدی شرکت ما یک نوشیدنی تخمیری است، از این رو دستگاه هایی که عملیات تخمیر را انجام می دهند در این مجموعه وجود دارد.

مدیر عامل شرکت کیمیا نوش سلامت تاکید کرد: با شیوع کرونا و نیاز استان کرمان به تولید الکل تصمیم گرفته شد مدتی عملیات تولید نوشیدنی گازدار متوقف و به جای آن الکل تولید شود و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد از دستگاه های تولید الکل در این واحد تولیدی موجود است طبق رایزنی هایی که با معاونت بهداشت و درمان علوم پزشکی کرمان انجام شد، ۱۰ درصد تجهیزات ناقص تامین شده و تا حل بحران کرونا در کشور الکل تولید می کنیم.

مهرابی ادامه داد: نصب تجهیزات در این کارگاه به اتمام رسیده و به یاری خداوند از امروز سه شنبه تولید الکل در این واحد تولیدی آغاز می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان انتظار می رود این واحد تولیدی روزانه سه تا پنج هزار لیتر الکل تولید کند، در حال حاضر حدود ۲۰ نفر در این کارگاه مشغول فعالیت هستند و بخش اصلی نیروی انسانی ما را ناشنوایان تشکیل می دهند.

مدیرعامل شرکت کیمیا نوش سلامت اظهار داشت: به دنبال افزایش روزانه تولید الکل در این واحد تولیدی میزان نیروهای مشغول به کار هم افزایش پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: الکل تولیدی این واحد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان قرار می گیرد و توسط این مرکز برای استفاده بین بیمارستان ها توزیع می شود و در صورتی که بیمارستان ها به الکل نیازی نداشته باشند براساس سیاست های دانشگاه علوم پزشکی در داروخانه ها توزیع می شود.

در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد فناور و ۶۰ شرکت دانش بنیان در استان کرمان در زمینه های آی تی، کشاورزی، پزشکی، نانو، مکانیک، عمران و غیره فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.