به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمد صادق بصیری در کمیته ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا ویروس، بر مشارکت شهروندان با مراکز درمانی و بهداشتی در راستای شناسایی موارد مشکوک تاکید قرار کرد و گفت: استان کرمان تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته توانسته موفقیت نسبی در کنترل بیماری به دست آورد.

وی به اقداماتی که باید در دوره پساکرونا صورت گیرد، اشاره کرد و افزود: برای حل مشکلات اقتصادی که متأثر از بیماری کرونا ایجاد شده است، نیاز داریم تا با بالا بردن آستانه تحمل و همکاری همه، کاستی‌ها را جبران کنیم و در حوزه اقتصادی جلو بیفتیم.

بصیری اظهار کرد: بسیج با توجه به ارتباطات مردمی، قائم‌مقامی کمیته ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا را به عهده دارد.

وی ساماندهی نذورات مردمی و خیران را در ایام پیش رو از جمله نیمه شعبان و ماه رمضان با توجه به بیماری کرونا مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: نحوه عرضه نذورات باید طبق ضوابط بهداشتی انجام شود.

بصیری مشارکت و هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد در اجرای این طرح را خواستار شد و گفت: زمینه‌های نیاز اقشار آسیب‌پذیر باید شناسایی شود، نحوه توزیع کمک‌ها و آموزش و کارهای فرهنگی و تبلیغاتی نیز مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان هم در این نشست ساماندهی کمک‌های مردمی و خیران و جمع‌آوری هزینه‌های معادل جشن‌های نیمه شعبان را برای مقابله با بیماری کرونا مورد اشاره قرار داد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد، خیران و مردم، خودشان کارهای خیرخواهانه را آغازکرده‌اند اما هدف ما هدفمند کردن این کمک‌ها است تا تاثیرپذیری بیشتری را شاهد باشیم.

زهرا موسی پور ادامه داد: سبدهای غذایی، بهداشتی و غیره با مشارکت‌های مردمی تهیه شده و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفته است و برای جلوگیری از موازی کاری، کمیته ساماندهی کمک‌های مردمی شکل گرفته است.

موسی‌پور تصریح کرد: از خیران و افرادی که هر سال جشن‌های نیمه شعبان را برگزار می‌کردند، دعوت می‌کنیم تا امسال هزینه برگزاری جشن‌ها را به حساب هلال‌احمر و به منظور مقابله با بیماری کرونا واریز کنند تا با نظر مساعد خیران در محل مورد نظر هزینه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.