حجت الاسلام حسن علیداد سلیمانی عصر چهارشنبه در نخستین ستاد استانی مدیریت پساکرونا کشور در کرمان با اعلام این مطلب افزود: امیدواریم با رفع بلیه ویروسکرونا از جوامع انسانی، سال خوبی در پیش داشته باشیم و جشن عبور از کرونا را برگزار کنیم.  

وی تصریح کرد: ادامه وضع موجود را نیز تا سه ماه آینده محتمل است و کشور تا چند ماه درگیر آثار ویروسکرونا خواهد بود.

امام جمعه کرمان بیان کرد: دولت با محوریت وزارت بهداشت در راس مقابله با کرونا است و همه نیروهای مسلح در کنار دولت کار میکنند و جمهوری اسلامی  در مقایسه با سایر کشورها خوب، عمل کرده است هرچند که مشکلات عبور از بحران هم کم نیست.
وی با بیان اینکه ظرفیت بخش خیرین محدود است اظهار کرد: در بحث مدیریت بحران کرونا سه نگاه وجود دارد که  یکی شامل دولت به معنای قوه مجریه است تا تدبیری بیندیشد  و کشور دچار مشکل نشود که تاکنون تدابیر و مصوبات خوبی داشته است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: نگاه دوم حضور بخش خیرین است که در کنار دولت قرار بگیرند و در نگاه سوم، باید ظرفیت دولت و نظام و بخش خیرین دست به دست هم دهند و برای حل مشکلات کمک کنند.
 خسارت ۴۰درصدی کسب و کار
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که زودتر از سایر استانها فعال شد گفت: بحران کرونا  آثار و تبعات اقتصادی و اجتماعی دارد و دولت همزمان علاوه بر مبارزه با کرونا مدیریت تبعات آن را دنبال می کند.
محمد مهدی زاهدی با اشاره به آسیب دیدن حدود ۴۰ درصد از کسب و کارها در کشور با شیوع ویروسکرونا افزود: فعالیت های خوبی در استان در محلات و مناطق محروم برای کمک به افراد آسیب دیده از تبعات اقتصادی کرونا توسط خیرین و تشکلهای مردم نهاد آغاز شده که باید به طور منظم و حساب شده تداوم یابد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت توزیع شاغلان استان در رسته های مختلف؛ تقویت بخش کشاورزی، ارائه تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای خرد و خانگی گفت: ترغیب جوانان به پرکردن فرصتهای شغلی ایجاد شده ناشی از برگشت بخشی از اتباع بیگانه از راهکارهای پیشنهادی است.
علی اسماعیلی افزود: توجه به بهداشت و سلامت کارگران، تقویت کسب و کارهای اینترنتی و استفاده از ظرفیت بسیج بسیار مهم است.

وی بیان کرد: تاکنون سه هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که باید شرایط آنها بررسی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.