حسین سلامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای تعداد زیادی دیگر از زندانیان موافقت مرخصی انجام شده که با تلاش و همکاری دادیار ناظر زندان جیرفت و مجموعه  مدیریت  زندان، تمهیدات لازم برای سپردن ضمانت و آزادی آنان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در اجرای بخشنامه قوه قضاییه و ستاد پیشگیری از ویروس کرونا،  شرایط استفاده از مرخصی مددجویان زندانی فراهم شده از این رو به زندانیان مرخصی داده می‌شود.

 دادرسی‌ الکترونیک جایگزین شیوه‌های سنتی می‌شود

دادستان جیرفت با بیان اینکه با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان‌ها، از صدور قرارهای تامین کیفری منتهی به بازداشت جز در موارد ضروری از سوی قضات دادسرا خوداری می‌شود، گفت: با مدیریت اوراق جلب و جلوگیری از معرفی افراد جدید به زندان، تلاش مجموعه قضایی جیرفت بر کاهش تراکم جمعیت و  تردد مددجویان به حداقل ممکن بوده که در این راستا اقدام به برگزاری دادرسی الکترونیک و استفاده از ویدئوکنفرانس در فرآیند رسیدگی‌ها در حال انجام است.

وی افزود: در شرایط ضروری که زندانی جدید به ندامتگاه جیرفت اعزام می‌شود زندانی به مدت ۱۴ روز در بند جداگانه‌ای  قرنطینه می‌شود و در صورت نداشتن علائم بیماری به بندهایی که زندانیان دیگر هستند، انتقال داده می‌شود.

سلامی بیان داشت: در اجرای بند سه بخشنامه معاون اول قوه قضاییه در خصوص ابطال و لغو  اوقات رسیدگی تا پایان اسفندماه، در برخی شعب با تشخیص و مدیریت قضات محاکم امکان رسیدگی‌ها با تقدیم لایحه از طریق غیر حضوری انجام می‌شود و رسیدگی به امور مهم با تعیین قضات کشیک در دادسرا و دادگاه انجام می‌گیرد.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

شمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان به ۲۵۱ مورد رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.