حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای دستورالعمل صادره از سوی رییس قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آن‌ها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد پرونده در یک حرکت برنامه‌محور و جهادی در دستگاه قضایی استان زنجان و از زمان صدور دستورالعمل مذکور تا روز دوشنبه /۲۶ اسفندماه/ مورد رسیدگی قرار گرفت.

صادقی نیارکی ابراز کرد: از تلاش‌ها و زحمات جهادی تمام نیروهای مجموعه دستگاه قضایی استان زنجان در انجام این مهم قدردانی می‌شود.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه در این استان با قوت و جدیت اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: به محض دریافت بخشنامه، جلسه‌ای با معاونان دادگستری کل استان به صورت ویژه و تخصصی با تحلیل آمارها و پیشرفت حوزه‌ها برگزار و به صورت جزئی به موضوع پرونده‌های معوق پرداخته شد.

صادقی نیارکی افزود: در این راستا برنامه‌ریزی و دستورات لازم جهت رسیدگی و کاهش شمار قابل توجهی از پرونده‌های معوق صادر شد.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: میانگین کل پرونده‌های رسیدگی استان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، ۱۱۶ پرونده بوده که پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی اظهار داشت: میانگین زمان رسیدگی در دادگاه‌های تجدید نظر ۶۸ روز، پرونده‌های حقوقی ۷۳ روز، کیفری ۷۵ روز، حوزه‌های بخشی ۷۷ روز و دادسرا ۶۳ روز است.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در اجرای کیفری ۲۵۲ روز و در اجرای احکام مدنی ۴۰۵ روز بوده و هرچند نسبت به میانگین کشوری، پایین است اما باید برای کاهش آن تلاش کنیم.

وی افزود: میانگین زمان کل رسیدگی در شعب به غیر از اجرای احکام، ۶۲ روز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.