غلامعلی دهشیری عصر جمعه در گفت و گو  با ایرنا افزود: در اجرای بخشنامه قوه قضاییه و ستاد پیشگیری با کرونا، در شورای طبقه‌بندی شرایط استفاده از مرخصی مددجویان زندانی فراهم شد و افزون بر یک هزار و ۱۰۵ نفر به به مناسبت اعیاد رجبیه و ایام نوروز تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۹  به مرخصی رفتند.

وی ادامه داد: برای بیش از یک هزار نفر دیگر از زندانیان موافقت مرخصی انجام شده که با همکاری مددجویان و خانواده آنها و زندان‌های یزد، تمهیدات لازم برای سپردن ضمانت و آزادی آنان فراهم شده است.

این مسوول بیان کرد: با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان‌ها، از صدور قرارهای تامین کیفری منتهی به بازداشت جز در موارد ضروری از سوی قضات دادسرا و کیفری یک خوداری می‌شود .

دهشیری گفت: با مدیریت اوراق جلب و جلوگیری از معرفی  افراد جدید به زندان، تلاش مجموعه قضایی و اداره‌کل زندان‌ها بر کاهش تراکم جمعیت و  تردد مددجویان به حداقل ممکن است که در این راستا اقدام به برگزاری دادرسی الکترونیک و استفاده از ویدئو کنفرانس انجام گرفت‌.

رییس‌کل دادگستری یزد گفت: در اجرای بند سه بخشنامه معاون اول قوه قضاییه در خصوص ابطال و لغو  اوقات رسیدگی تا پایان اسفندماه، در برخی شعب با تشخیص و مدیریت قضات محاکم امکان رسیدگی‌ها با تقدیم لایحه  از طریق غیر حضوری انجام می‌شود و رسیدگی به امور  مهم با تعیین قضات کشیک در دادسرا و دادگاه انجام می‌گیرد.

مبتلایان به ویروس کرونا در استان یزد به ۲۱۷ نفر رسید که ۴۶ نفر از این تعداد مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است؛ ۲۰ نفر هم فوت کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.