محمد جواد فدائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مصوبات مهم این ستاد تشکیل کارگروهی به ریاست مدیرکل بازرسی استانداری برای نظارت  لحظه به لحظه بر اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات تا تحقق آنها است .

وی از  ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم عقد و عروسی در تالارها و دفاتر ازدواج  به عنوان دیگر مصوبه این ستاد نام برد و اظهار داشت :  چنانچه در تالاری به طور غیر مجاز مراسمی برگزار شود و گزارش آن به نیروی انتظامی برسد با هماهنگی دستگاه قضایی با صاحب مراسم و صاحب تالار برخورد قانونی صورت خواهد گرفت .

فدائی با اشاره به اینکه تا اطلاع بعدی برگزاری هر گونه مراسم و تجمع در تالارها لغو شده از صاحبان تالارها خواست تا بمنظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همکاری لازم را با متولیان امور بهداشتی داشته باشند.

به گفته استاندار در این ستاد تاکید شد که نظارت جدی بر مراسم های عروسی ، ترحیم و تمامی جشن ها و مکان عمومی از جمله خانه بازی کودکان بطور مستمر وجود داشته باشد.

استاندار دیگر مصوبه این ستاد را در خصوص افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی استان به مسئولیت مدیرکل صمت استان دانست که قرار شده اقدامات لازم برای تهیه وسایل و ملزومات پیشگیری از این ویروس از جمله ماسک ، دستکش ، ژل و دیگر مواد ضدعفونی به حد مقدور و نیازانجام گیرد  و با قیمت مصوب تنظیم بازار از طریق مراکز توزیع و زیر نظر علوم پزشکی در اختیار مردم قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه امکان تولید ماسک توسط سازمان های مردم نهاد طبق ضوابط پزشکی هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت اظهار داشت : اگراحتمال آلودگی به ویروس کرونا در مورد دفع زباله های پزشکی وجود داشته باشد قرار شد دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی استان اقدامات لازم را انجام دهند و آموزش مورد نیاز را از طریق رسانه ها بخصوص صدا و سیما به اطلاع مردم برسانند.

از دیگر مصوبات  این ستاد پیرامون نحوه ورود دو تیم استانی بود که از  مسابقات خارج از استان برگشته بودند که قرار شد به مدت ۱۴روز اعضای تیم در مبادی ورودی استان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی قرنطینه شوند و پس از آن به استان وارد شوند.

استاندار از موضوع کاهش ساعات اداری و انجام دور کاری برای گروههای خاص و به تشخیص مدیر دستگاههای اجرای حداکثر برای یک سوم پرسنل ، عدم سختگیری مدیران نسبت به مرخصی کارکنان و برگزار نشدن نماز جماعات در ادارات و نیز دادن آموزش های لازم بهداشتی مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی به کارکنان از دیگر مصوبات این ستاد نام برد .

ممنوعیت ملاقات در مراکزی چون زندانها ، خانه سالمندان و سایر مراکز نگهداری چون پرورش گاهها و بیمارستانها و همچنین جلوگیری از ورود اتوبوس هایی که از قم ، کاشان و گیلان قصد ورد به استان را دارند از جمله مصوبات دیگر این ستاد عنوان شد.

استاندار به برخی از مصوبات دیگر از جمله برنامه ریزی برای برنامه رادیویی در ساعتی خاص برای پاسخ بهسووال شهروندان ، برنامه ریزی ادارت برای کاهش حضور ارباب رجوع در محیط اداری ، نصب بنرهای اطلاع رسانی و اموزشی توسط شهرداری ها در محل های پرتردد در راستای رعایت بیشتر شهروندان در استفاده از وسایل پیشگیری ، و نیز نصب این بنرهای آموزشی در وردی های ادارات و بانکها ، ضدعفونی مداوم مکانهای اداری ، اتوبوس های شهری و برون شهری ، کوپه های قطار و دیگر موارد مشابه عمومی اشاره کرد و خواستار راعیت این موارد از سوی متولیان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.