مسلم محمودزاده روز یکشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ عوامل اجرایی بقعه‌های متبرکه این شهرستان درب حرم‌های مطهر را ببندند، از تماس فیزیکی دست، صورت و بوسیدن ضریح از سوی زائران جلوگیری شود و همه سطوح مختلف ضریح، دستگیره‌ها، درب‌ها، میز و صندلی که به هر نحوی با دست در تماس هستند باید ضدعفونی شوند.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا از طریق تماس فیزیکی مانند دست دادن و روبوسی کردن انتقال می‌یابد، یادآور شد که در صورت وجود علایم تب، سرفه و تنگی نفس به پزشک مراجعه شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در این اطلاعیه تهیه و نصب بنر اطلاع‌رسانی پیشگیری از ویروس کرونا، خودداری از توزیع چادر، نظافت و ضدعفونی کردن چادرها، کیسه کفش‌ها و سرویس‌های بهداشتی بقعه‌های متبرکه را بسیار حائز اهمیت دانسته و بیان کرد: با توجه به نزدیکی کاشان به قم، زائرسراها باید با هماهنگی مسوولان بهداشتی، پس از معاینه و موافقت در اختیار افراد مراجعه‌کننده قرار بگیرد.

وی در ادامه نیز با اشاره به لزوم تایید همه گواهی‌های فوت به ویژه گواهی فوت بیماران انتقالی از شهرهای دیگر از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بر ارایه آموزش و اطلاع‌رسانی به اعضای هیات امنا و خادمان تاکید کرده است.

در این اطلاعیه همچنین خواسته شده در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب به شماره تلفن ۵۵۴۲۰۰۲۰ معاونت پیشگیری از بیماری‌های خاص کاشان اطلاع داده شود و در صورت مقاومت گروهی خاص برای تجمع یا عزاداری و ممانعت از اجرای برنامه‌های پیشگیرانه با توجه به هماهنگی انجام شده با دادستانی، مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

شهرستان کاشان دارای ۱۲۰ بقعه متبرکه از جمله ۱۰۰ امامزاده، ۱۴ آرامگاه، سه حسینیه زیارتی، ۲ مسجد زیارتی و یک قدمگاه است.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر امروز، یازدهم اسفندماه به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است؛ همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

با احتساب آمار کاشان و آران‌وبیدگل، در مجموع در استان اصفهان تاکنون ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند که نزدیک به چهار درصد از کل بیماران شناسایی شده در کشور را در برمی‌گیرد.

بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.