به گزارش دریافتی ایرنا کیومرث لطفی روز دوشنبه گفت: شبکه تعاون روستایی جنوب کرمان در بهمن سال جاری قریب ۴۰ تن خیار رسمی را از کشاورزان خریداری و محصول خریداری شده را به استان های متقاضی ( قم و کرمان ) ارسال کرد.

وی افزود: شبکه تعاون روستایی جنوب کرمان در بهمن سال جاری قریب ۴۰ تن خیار رسمی را از کشاورزان خریداری و محصول خریداری شده را به استان های متقاضی ( قم و کرمان ) ارسال کرد.

سرپرست تعاون روستایی جنوب کرمان ادامه داد: کشاورزان جنوب کرمان در نیمه دوم سال جاری مبادرت به کشت ۱۷ هزار هکتار خیار سبز کردند که از میزان سطح زیر کشت، یک ‌هزار و ۷۰۰ هکتار به کشت خیار گلخانه‌ای و مابقی به کشت خیار رسمی اختصاص داده شده است.

وی بیان کرد: ماحصل این کشت به تناوب از اواخر آذر به بازار مصرف عرضه شد اما متاسفانه در بهمن سال جاری رکود بر بازار خرید و فروش این محصول حاکم شد.

لطفی اظهار داشت: از دست دادن بخشی از بازارهای خارجی یکی از عوامل اُفت قیمت محصول خیار در جنوب کرمان می باشد.

سرپرست تعاون روستایی جنوب کرمان عدم خرید و فروش خیار را یک بحران برشمرد و افزود: در روزهای ابتدایی وقوع این بحران، خرید و فروش خیار صورت نمی گرفت بعد به تناوب نرخ داد و ستد از ۲هزار ریال تا ۸۰۰۰ ریال رسید بنابراین در پی کاهش قیمت این محصول، تعاون روستایی جنوب کرمان به منظور حمایت از کشاورزان و برای جلوگیری از ضرر و زیان آنها وارد پروسه خرید توافقی این محصول شد.

وی ابراز کرد: به دنبال ثبات قیمت خیار سبز و گلخانه ای در بازار، تعاونی ها خرید را متوقف کردند و هم اکنون هر کیلوگرم خیار رسمی در میادین جنوب کرمان بین ۸ هزار تا ۱۰ هزار ریال و خیار گلخانه ای بین ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار ریال داد و ستد می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.