یدالله کریمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تمامی نمایشگاه‌داران و فعالان صنعت مبل و منبت ملایر باید برای حفظ سلامت شهروندان و کارگران خود از هرگونه خرید مصنوعات چوبی از قم خودداری کنند.

وی افزود: این اطلاعیه به تمامی فعالان صنعت مبل و منبت و نمایشگاه‌داران در سطح شهر داده شده و در حال حاضر هیچگونه مراوداتی در حوزه مبلمان از این استان به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نمی‌شود.

رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر ادامه داد: به فرمانداری ویژه ملایر نیز این اطلاعیه اعلام و طبق تاکیدات انجام شده ورودی و خروجی کنترل می‌شود.

کریمی با بیان اینکه تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ملایر و حفظ سلامتی حوزه مبلمان این شهرستان است گفت: فعالان این صنعت نیز باید این تمهیدات را مد نظر قرار داده و نکات بهداشتی را به شدت رعایت کنند.

وی تاکید کرد: طیف عظیمی در این صنعت مشغول به فعالیت هستند که باید مراقب باشند و از هرگونه مراودات با استان قم جلوگیری کنند.

کریمی با اشاره به اینکه شرایط در این شهرستانی بحرانی نیست و برای حفظ این شرایط باید تلاش کنیم گفت: کنترل ورودی شهر از مسیر قم به ملایر به شدت انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: از تمامی رانندگان و مجموعه حمل و نقل صنایع چوب نیز درخواست کردیم از بارگیری مصنوعات چوبی از استان قم خودداری کنند.

نائب رییس انجمن تولید و صادرکنندگان مبل و منبت همدان نیز گفت: ملایر فقط کلاف خام از استان قم وارد می‌کند که در حال حاضر این مراودات لغو شده است.

مهدی محمودی افزود: نمایشگاه‌های زیادی در این شهرستان رویه‌کوبی و رنگ‌کاری را برای استان قم انجام می‌دهند که در شرایط فعلی این همکاری به کمترین سطح خود رسیده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر قم با شهرها و استان‌های دیگر کشور نیز در حوزه مبلمان منبت مراوده داریم بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان این مراودات در شرایط فعلی انجام نمی‌شود و موضع در اطلاعیه‌ای به فعالان این حوزه اعلام شده است.

محمودی ضمن تاکید بر رعایت بهداشت فردی از سوی فعالان حوزه مبل و منبت گفت: تمامی نکات بهداشتی و جلوگیری از خرید هرگونه مصنوعات چوبی از قم به اطلاع منبت‌کاران و نمایشگاه‌داران رسیده و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از طریق فضای مجازی صورت گرفته است.

ملایر شهر جهانی منبت جنوبی‌ترین شهر استان همدان است که پنج هزار کارگاه ثبت شده، ۹ هزار استادکار و منبت کار و ۲۵ هزار هنرمند مبل و منبت را در دل خود پرورش داده و با شهرهایی همچون قم خرید و فروش دارد.

تاکنون ۲ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان شناسایی شده که یکی از آنها هفته گذشته جان باخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.