به گزارش خبرنگار مهر، محمود عرب‌نژاد صبح چهارشنبه در نشست خبری مدیریت حج و زیارت در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: مراحل ثبت نام دارندگان قبوض ودیعه گذاران حج برای تشرف در حج نبوی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت ایران با عربستان مذاکراتی داشته و در خصوص اعزام زائران حج تمتع مشکلی وجود ندارد، گفت: فرآیند ثبت نام حج ۹۹ به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

عرب‌نژاد تصریح کرد: زائران باید ابتدا در سامانه رزو (reserve.haj.ir) پیش ثبت نام کنند لذا باید از روز جمعه وارد سامانه شوند و ثبت نام را انجام دهند و برای تحویل مدارک به سازمان اقدام کنند.

وی گفت: ظرفیت استان کرمان در حج ۹۹ بیش سه هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۲۵ کاروان است که دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا تاریخ ۳۱ فروردین ۸۶ در مرحله اول می‌توانند ثبت نام کنند و وارد سامانه شوند و چنانچه کاروان‌ها تکمیل نشد در مرحله دوم تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۸۶ به صورت روز شمار تا تکمیل ظرفیت ثبت‌نام به اتمام برسد.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان گفت: ثبت‌نام برای حج تمتع در شهرها، کرمان زرند، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، انار، بردسیر، بم و جیرفت انجام می‌شود و در سایر شهرها که در آنجا دفتر حج و زیارت وجود ندارد باید برای ثبت نام به شهرهای هم جوار خود مراجعه کنند.

عرب‌نژاد با بیان اینکه زائران هر چه زودتر به دنبال تهیه و با تمدید گذرنامه خود باشند، گفت: اعزام به سوریه تنها از استان تهران انجام می‌شود ضمن اینکه طبق رایزنی و توافق هواپیمایی ماهان از پایان اسفند ماه در صورت استقبال مردم استان کرمان ماهی یک پرواز (یک هفته‌ای) به سوریه خواهیم داشت.

وی یادآور شد: از حوادث بعد از اربعین سفر به کربلا تعطیل شد اما ثبت نام‌های نوروزی ما از تاریخ ۲۴ اسفند ماه تا پایان فروردین ۹۹ برای سفرهای عتبات عالیات انجام می‌شود اما این مطلب منوط به مهار بیماری کرونا است.

عرب‌نژاد گفت: در رابطه با اعزام زائران به حج عمره بحث امنیت زائر مطرح است لذا کشور ما درخواست کرد مجوز کنسولگری در عربستان داده شود تا بحث امنیت زائر تأمین شود و تا حصول نتیجه حج عمره انجام نمی‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.