ایمان سیف‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در زمان تبلیغات کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم، بیان داشت: برای این منظور هزار پنل در شهر کرمان جانمایی شده است؛ هدف از این اقدام حفظ و صیانت از اموال عمومی و زیبایی شهر است.

وی از کاندیداها و ستادهای انتخاباتی خواست از نصب تبلیغات در فضاهای غیر مجاز خودداری کنند و افزود: شهرداری کرمان با هماهنگی تیم نظارت بر تبلیغات انتخاباتی با تبلیغات در مکان‌های غیرمجاز برخورد کرده و اقدامات قانونی را انجام می‌دهد.

رئیس حوزه شهردار و مدیر حوزه امور شورای اسلامی شهر کرمان گفت: نمایندگان ستادهای انتخاباتی با انجام تبلیغات در مکان‌های مجاز ضمن عدم ایجاد هزینه‌های اضافی برای بیت‌المال از وارد آمدن خسارت به چهره و منظر شهر و صرف هزینه‌های سنگین برای شهر و شهروندان نیز جلوگیری می‌کنند.

سیف‌الهی تصریح کرد: به جز هزار مکان گفته شده چندین داربست به منظور نصب بنرهای کاندیداها در سطح شهر و فضاهای پر تردد در نظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه امکان نصب تبلیغات بر روی کارتون پلاست های روی تیربرق‌ها وجود دارد.

وی یادآور شد: در راستای رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی انتخابات و همچنین امحا و جمع‌آوری آنها کمیته‌ای شامل نماینده دادگستری، شهرداری، فرمانداری و نیروی انتظامی تشکیل شده است.

وی افزود: هر کاندیدا می‌تواند در هر منطقه تنها یک ستاد بزند و در آن ساختمان می‌تواند بنر با هر اندازه نصب کند اما خارج از ساختمان و حتی محدود آن نیز نمی‌تواند بنری نصب کند همچنین در محدوده‌های شهری تعیین شده اندازه پوسترها باید بین ۵۰ تا ۷۰ سانت باشد در غیر این صورت حق انتشار و نصب نخواهد داشت.

سیف‌الهی بیان داشت: چسباندن پوستر بر روی دیوار ملک‌های مردم تضییع حقوق شهروندی محسوب می‌شود و توسط شهرداری پاکسازی خواهد شد.

وی یادآور شد: در صورتی که افرادی از روی ناآگاهی اقدام به نصب پوستر یا عکس در مکان‌های غیر از مکان‌های تعیین شده کنند علاوه بر جمع‌آوری آن با نامزد انتخاباتی برخورد خواهد شد همچنین جریمه هم در پی دارد و موجب هدر رفت هزینه نیز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.