محمد خاکشور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون، 2 هزار مترمربع چتایی برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در خیابان های مرکزی و پرتردد شهر از جمله آیت الله طالقانی، امام خمینی (ره)، شهید بهشتی، امیریه، مخابرات و استقلال نصب شده است تا نامزدهای انتخابات، تبلیغات خود را بر روی آن انجام دهند.

وی افزود: با این وجود متاسفانه بسیاری از کاندیداها خارج از این فضاها اقدام به نصب پوسترهای تبلیغاتی و بنرهای بزرگ در فضاهای غیرمجاز سطح شهر می کنند که باعث بر هم ریختگی فضای شهر می شود.

خاکشور با اشاره به جمع آوری تمامی پوسترهای تبلیغاتی که به صورت نامناسب بر روی در و دیوار شهر و در مکان های غیرمجاز نصب شده اند، خاطرنشان کرد: تبلیغات نامزدها فقط در اماکن مشخص شده شهر مجاز است.

وی اظهار داشت: در این راستا با توجه به عدم رعایت این مساله توسط بسیاری از کاندیداهای انتخابات در راستای برخورد با آنها تا امروز تعداد ۱۰ مورد داربست بنرهای غیرمجاز از سطح شهر جمع آوری شد.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد به جمع آوری ۸۰۰ مورد پوسترهای غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۰۰ بنر و پارچه های کوچک تبلیغاتی نیز از مکان های غیرمجاز از قبیل سازه های تبلیغاتی شهری و حتی درختان و دیوارها جمع آوری شد.

وی افزود: متاسفانه با وجود تاکیدات صورت گرفته برای تبلیغات فقط در فضاهای مجاز تعداد ۴۵ بنر بزرگ غیرمجاز نیز در  ایستگاه های اتوبوس نصب شده بود که نسبت به جمع آوری آنها اقدام شد.

خاکشور با اشاره به سنگین شدن کار پارکبان ها و پرسنل خدمات شهری شهرداری برای امحا و پاکسازی پوسترهای نصب شده بر روی تابلوهای تبلیغاتی شهری بجنورد، یادآور شد: این در حالی است که بسیاری از تبلیغات کاندیداها بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و ترافیکی سطح شهر نصب شده که خلاف قانون است.

وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با فرمانداری بجنورد برای برخورد با این گونه اقدامات غیرمجاز داوطلبان، خاطرنشان کرد: به دنبال راهکار قانونی برای برخورد جدی با این گونه اقدامات هستیم.

وی اظهار داشت: متاسفانه کاندیداها علی رغم تعهد خود به مردم هیچ گونه توجهی به فضاسازی شهر و نازیبایی ایجاد شده از این گونه فعالیت ها ندارند و فقط به دنبال تبلیغات در هر جای شهر هستند.

وی از تمامی ستادهای انتخاباتی خواست که از برهم زدن جلوه بصری شهر خودداری کنند و گفت: هزینه های بالایی برای آماده سازی مکان های مناسب و مجاز برای تبلیغات شده است بنابراین لازم است نامزدهای انتخاباتی ضمن حفظ حقوق شهروندی به حفظ زیبایی شهر و رعایت بهداشت و نظافت شهر توجه ویژه ای داشته باشند.

از ۶۸ نامزد تایید صلاحیت شده استان خراسان شمالی ۳۳ نفر بر سر ۲ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بجنورد رقابت می کنند.

مهلت تبلیغات انتخاباتی نامزدها که از بامداد پنجشنبه آغاز شده، تا ساعت ۲۴ چهارشنبه این هفته ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.