به گزارش روز یکشنبه ایرنا، علی حاجی زاده ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تسلیت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: مجموعه راه و شهرسازی خدماتی گسترده‌ای دارد و نهضتی در سال های گذشته در حوزه راهها و شبکه بزرگراهی استان کرمان آغاز شده که با همکاری دیگر دستگاه ها ادامه می یابد.

وی اظهار داشت: امسال بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار به اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ابلاغ شده و تا امروز ۱۶۰ میلیارد تخصیص یافته که در این زمینه رشد خوبی نسبت به سال ۹۷ داشتیم و امیدواریم این اعتبارات در سطح استانی و ملی افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در این استان احداث شده که ۸۵ درصد روستاهای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: استان کرمان با ۱۱ درصد مساحت کشور میزان بسیاری از عرصه دولتی را در حوزه املاک و زمین در اختیار دارد و بالغ بر ۴۷۰ هزار کیلومتر مربع برابر با ۲۰ درصد خاک کشور را به عنوان متولی باید حفاظت کند.

حاجی زاده تصریح کرد: استان کرمان طی این سال ها بالغ بر ۳۰۰ مورد برخورد قضایی و پرونده با متصرفان املاک و زمین داشته و ۲۴۰ هکتار از اراضی به سیستم دولت و وزارت راه و شهرسازی برگشته است.

وی عنوان کرد: کرمان ۷۳ شهر دارد که ۵۸ شهر در حوزه شمال واقع شده و اداره کل راه و شهرسازی این استان با مشارکت شهرداری ها در تهیه طرح های ناحیه ای و تفصیلی اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: سه هزار واحد مسکن مهر در این استان در دست اقدام است و در حوزه بازآفرینی نیاز به اقدامات موثری وجود دارد و تاکید بر استفاده از اعتبارات تسهیلات بانکی است.

وی بیان داشت: قرارداد ۳۳ هزار واحد مسکن مهر از ابتدا در استان کرمان منعقد و ۲۷ هزار واحد تکمیل و تحویل مردم شد و حدود ۲ هزار واحد باقی مانده که با همکاری دست اندرکاران تا پایان امسال به بهره برداری می رسند و مابقی پرونده ها مشکل دارند.

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی معاون امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این آیین ضمن تقدیر از خدمات محمدمهدی بلوردی به عنوان مدیرکل سابق، برای علی حاجی زاده مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کرمان آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.