حسین دهقان عصر چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: برنامه استانی طرح اقدام ملی براساس نیازسنجی طرح جامع مسکن سال‌های ۹۸ و ۹۹ اعلام شده که سهم استان سمنان در این طرح سه هزار و ۶۷۳  واحد است که تعداد آن و نحوه ساخت در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، متفاوت است.

وی بیان کرد: طبق برنامه ابلاغی طرح اقدام ملی مسکن، یک هزار و ۹۳۶ واحد مربوط به بازآفرینی شهری در استان سمنان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ادامه داد: ۸۴۸ واحد آن متعلق به زمین‌های سازمان ملی مسکن در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت  و ۸۸۷ واحد نیز مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی با اشاره به سهمیه شهرهای سمنان در طرح اقدام ملی مسکن در بخش بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: یک هزار و ۶۸ واحد مسکونی در سمنان، ۳۴۲ واحد مسکونی در گرمسار، ۱۵۴ خانه در مهدی‌شهر، ۱۴۷ واحد مسکونی در دامغان، ۱۴۲ واحد در کلاته و ۲۳ خانه در سرخه در بافت فرسوده این شهرستان‌ها در این طرح احداث می‌شود.

دهقان خاطرنشان کرد: ۲۰ واحد مسکونی در بافت مسکونی این استان در قالب طرح ملی بر اساس نیازسنجی طرح جامع مسکن امسال در هرکدام از شهرهای دیباج، آرادان و درجزین ساخته می‌شود.

وی به سکونت ۱۷۸ هزار نفر در بافت فرسوده استان سمنان اشاره و اضافه کرد: ۱۷ شهر از ۲۰ شهر این استان دارای طرح مصوب بازآفرینی شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان یادآور شد: تامین‌ زمین برای تحقق این مساله یکی از مشکلات و کمبودها در این استان است که نیاز به توجه جدی دارد.

تولید مسکن اقدام ملی و بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهرها از جمله اقدام‌های دولت تدبیر در این زمینه است.

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان سمنان وجود دارد.

براساس آمار اداره کل راه و شهرسازی استان، شهر سمنان ۵۰۰ هکتار، شاهرود ۴۳۰ هکتار، دامغان ۳۸۵ هکتار، گرمسار ۲۲۵ هکتار، شهمیرزاد ۱۴۰ هکتار، مهدیشهر ۱۱۰ هکتار، آرادان ۱۰۰ هکتار، ایوانکی ۹۸ هکتار، مجن ۹۰ هکتار، سرخه ۶۰ هکتار، بسطام ۶۰ هکتار، کلاته‌خیج ۴۰ هکتار، درجزین ۳۵ هکتار، بیارجمند ۲۰ هکتار و امیریه ۱۰ هکتار بافت فرسوده دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.