علیرضا فلاحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی و ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی به اهالی روستای حسین آباد کالپوش تسهیلات بدون بازپرداخت پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت متمرکز برای بازسازی و ساخت خانه‌های جدید در حسین آباد کالپوش تخصیص یافت که تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال جذب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان ادامه داد: احیای روستای حسین آباد کالپوش با برنامه‌ریزی هدفمند در دستور کار است که ۶۴ هکتار زمین برای ساخت خانه ، مجتمع‌های آموزشی و اداری در دستور کار است.

فلاحی اضافه کرد: در گام اول عملیات قطعه‌بندی زمین در ۱۴ هکتار آغاز شده است و براساس برنامه‌ریزی‌ها تاکنون چهار هزار متر مربع زمین برای ساخت بناهای اداری در منطقه حسین آباد کالپوش در نظر گرفته شده است.

بنا به اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان، ۲۵۰ واحد از مجموع ۵۲۴ خانه ارزیابی شده در منطقه حسین آباد کالپوش شهرستان میامی، به دلیل رانش زمین در آستانه تخریب است.
رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان اواخر سال ۹۷ و اوایل امسال باعث آسیب به زیرساخت‌ها و تخلیه خانه‌ها به منظور حفظ جان اهالی این روستا شد.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل ۱۲ روستا است که دست کم ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است، این بخش در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارد.
شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان واقع است و بیش از ۸۰ درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.