فاضل عبیات روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بحث حریم و بستر رودخانه ها از بحث‌های جدی در روستاهای خوزستان است بیان کرد: روستای صفحه از توابع بخش دارخوین شادگان است که در محلی نزدیک‌تر به جاده اهواز - آبادان جابه‌جا خواهد شد؛ محل جدید در کیلومتر ۴۵ جاده آبادان به اهواز و در سه کیلومتری محل فعلی روستا است.

وی افزود: تمامی روستاهایی که سیلاب اخیر خوزستان بر آنها تاثیر گذاشت مطالعه شدند و در نهایت سه راهبرد برای برخورد با این مساله بدون نیاز به جابهجایی روستاها درنظر گرفته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: در ارتباط با ۱۵۰ روستا راهبرد اجرایی برای ایمن ساختن آنها ترمیم سیل بندها در ۲ طرف رودخانه‌ها، احداث و ترمیم کانال‌های سیل بر و احداث سازه‌ها در انتهای زهکش‌های موجود است.

وی افزود: در مورد ۱۵۰ روستای دیگر باید علاوه بر اقدامات فوق، افزایش رقوم کف تمام شده منازل مسکونی هم انجام شود.

عبیات درباره ۱۰ روستای دیگر در مناطق سیل زده خوزستان گفت: برای این روستاها افزایش رقوم کف تمام شده منازل روستایی و احداث حلقه محافظتی به صورت سیل بند در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه های جدی مردم در خوزستان ضرورت بالا بردن تاب مقاومت شهرها، روستاها، زمین های کشاورزی، تاسیسات و زیرساخت‌ها در برابر سیلاب‌های آتی احتمالی است.

به گزارش ایرنا در جریان وقوع سیلاب اخیر در خوزستان که با طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون از روزهای آغازین فروردین شروع شد، خساراتی به زمین های کشاورزی، واحدهای مسکونی، و زیرساخت های چندین شهرستان حاشیه این رودخانه ها وارد شد.

براساس گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان روستای صفحه شادگان ۴۳ خانوار دارد.

۷۱۶۴ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.