حسین دهقان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساخت این تعداد واحد مسکونی در راستای احیا و نوسازی مناطق شهری در شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار و سرخه است.

وی خاطر نشان کرد: ارزش زمین‌های اعطایی به سرمایه‌گذاران برای ساخت واحد مسکونی در شهرستان‌های مختلف استان ۳۵۰ میلیارد ریال است که با اجرای طرح‌های مشارکتی برای خانه‌دار شدن اقشار مردم تلاش می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام می رسد، گفت: ساخت این خانه‌ها در قالب ارایه تسهیلات به شهروندان انجام می شود.

دهقان اضافه کرد: به غیر از این طرح ساخت ۵۰ واحد مسکونی در منطقه بافت فرسوده شهر سمنان در دستور کار است که با اتخاذ رویکردهای جدید مانند اعطای تسهیلات در انشعاب‌های آب، برق، گاز و تلفن برای تشویق مردم به بازسازی خانه‌ها در بافت فرسوده شهر سمنان اقدام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ادامه داد: احیای بافت فرسوده در گام‌های متعدد در استان انجام می شود و با هدفگذاری‌های انجام شده نوسازی این مناطق با همکاری دولت و بخش خصوصی در گام اجرایی قرار می گیرد.

براساس آمار اداره کل راه و شهرسازی استان، شهر سمنان ۵۰۰ هکتار، شاهرود ۴۳۰ هکتار، دامغان ۳۸۵هکتار، گرمسار ۲۲۵ هکتار، شهمیرزاد ۱۴۰ هکتار، مهدیشهر ۱۱۰ هکتار، آرادان ۱۰۰ هکتار، ایوانکی ۹۸ هکتار، مجن ۹۰ هکتار، سرخه ۶۰ هکتار، بسطام ۶۰ هکتار، کلاته‌خیج ۴۰ هکتار، درجزین ۳۵ هکتار، بیارجمند ۲۰ هکتار و امیریه ۱۰ هکتار بافت فرسوده دارند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.