فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تلاش می‌کنیم تا در استان‌هایی که زمین‌خواری به عنوان یک پدیده مرسوم جاافتاده است، شعبات ویژه مبارزه با زمین‌خواری را با کمک دادستان‌ها راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد خردمند در جلسه حفاظت از اراضی تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: این شعبات ویژه در دو استان ایلام و کردستان راه‌اندازی شده و با هماهنگی دادستان کشور قرار است در اکثر استان‌ها این شعبات ویژه راه‌اندازی شود که البته در استان اردبیل با توجه به آمار پائین پرونده‌های زمین‌خواری نیازی به راه‌اندازی این شعبه نیست.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تهران بهشت زمین‌خواران است با تلاش یگان حفاظت و صدور احکام قضائی قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در تهران با جدیت دنبال می‌شود و در حقیقت این شهر را به جهنم زمین‌خواران تبدیل کردیم.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با قدردانی از مدیریت راه و شهرسازی استان اردبیل و همراهی مسئولان انتظامی و قضائی در برخورد قاطع با زمین‌خواران بیان کرد: باید در این کار راهکارهای پیشگیرانه مدنظر قرار گیرد و در مرحله بعد تخریب و جلوگیری از تعرض و تصرف و همچنین قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار یگان حفاظت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
خردمند خط قرمز این مجموعه را مبارزه قاطع و بدون اغماض با زمین‌خواران اعلام کرد و گفت: ما بدون مسامحه و اغماض برخورد قاطع را با زمین‌خواران در همه استان‌ها آغاز کردیم که البته در استان اردبیل در مبارزه با این پدیده نامبارک پیشتاز است.

وی همچنین به دو حرکت خوب در این استان در مبارزه با زمین‌خواری اشاره کرد و افزود: رفع تصرف از 38 هکتار اراضی ملی در پارس‌آباد و آزادسازی 100 هکتار زمین در محدوده راه‌های اردبیل از جمله اقدامات شاخص یگان حفاظت استان اردبیل در برخورد با زمین‌خواران است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ضرورت راه‌اندازی سامانه تلفن گویای یگان حفاظت را در سطح کشور با هدف دریافت گزارش‌های مردمی یادآور شد و تصرح کرد: با دریافت 10 هزار مورد گزارش مردمی در حوزه زمین‌خواری ما به سرعت وارد عمل شدیم تا رصد و کنترل دقیق در این حوزه انجام شود که البته تلاش ما بر این است تا با مجهز کردن اکیپهایمان به دستگاه‌های جی‌پی‌اس و تبلت‌های مجهز به سامانه رصد بتوانیم از طریق اتاق مانیتورینگ در تهران فعالیت‌های اکیپ‌ها و گشت‌های حفاظتی را تحت کنترل و حفاظت قرار دهیم.
خردمند با اظهار تاسف از تخریب باغات به ویژه گونه سیب در اراضی دماوند و ساخت و سازها از نوع ویلا در این منطقه اظهار کرد: این ویلاها که به ارزش 500 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان ساخته شده ما یک شبه اقدام به تخریب آنها می‌کنیم تا در اراضی ملی سوءاستفاده‌ای رخ ندهد.

وی بیان کرد: در بازدیدی که اخیرا در منطقه سولقان تهران داشتیم به عینه شاهد تصرف اراضی ملی و زمین‌خواری بودیم به طوری که با قطعی شدن احکام، تخریب 60 باب ویلا در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.
 
استان اردبیل پیشرو در مبارزه با زمین‌خواری

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هموطنان باید در خرید زمین و ویلا از ادارات راه و شهرسازی‌ استان‌ها کسب اطلاع کنند تا در دام افراد سودجو و زمین‌خوار گرفتار نشوند.
خردمند خاطرنشان کرد: مدیریت توانمند راه و شهرسازی استان اردبیل با عزمی جدی همراه با تعامل خوب با مسئولان انتظامی و قضائی در بخش زمین‌خواری شایسته عمل کرده به طوری که یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل در کنار پیشتازی در این عرصه رتبه اول کشور را در این بخش به دست آورد که این عملکرد جای قدردانی دارد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.