رضا خالقی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از راههای ارتباطی شهرستان پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاده دهلیج در جریان وقوع سیل فروردین ماه سال جاری به عنوان پدافند غیر عامل عمل کرد که احداث آن ضرورت دارد.

وی افزود: سال های گذشته مبالغ اندکی در حد مطالعات به جاده دهلیچ اختصاص داده شد که بابت احداث این مسیر نبود اما امسال اعتبار خوبی به این مسیراختصاص داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: این اداره پیگیر است تا از طریق ابلاغ و تفویضی که از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به اداره راه و شهرسازی داده می شود بتوان، احداث این قطعه را آغاز کرد.

وی ادامه داد: با توجه به بازدیدهای انجام شده تصمیمات خوبی در این حوزه گرفته شد و قطعه چهارم از محور پلدختر خرم آباد و ورودی شهر با یک تونل وارد شهر می شود.

خالقی با بیان اینکه تا کنون عملیات اجرایی این قطعه به دلیل محدودیت های مالی آغاز نشده است، یادآور شد: طبق پیگیری‌های انجام شده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قول دادند ظرف یک ماه آینده اسناد مناقصه را آماده و به پیمان بگذارد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی به ساختمان اداره بهزیستی پلدختر اشاره کرد و افزود: ساختمان سابق بهزیستی در پلدختر که بر اثر رانش زمین غیر قابل استفاده و متروکه شده موظفیم با مجوز قانونی آن را تخریب کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: با توجه به پیشنهاد اداره و ورزش و جوانان شهرستان، مبنی بر در اختیارگرفتن ساختمان بهزیستی جهت احداث چمن مصنوعی، این اداره از این پیشنهاد استقبال کرده و قرار شد، اداره ورزش شهرستان درخواست بدهد.

وی افزود: با طرح اعتباری که اعلام می کنند از چه محلی تامین می‌شود اداره کل راه و شهرسازی استان ساختمان بهزیستی پلدختر را تغییر کاربری داده و آن را در اختیار اداره ورزش جهت استفاده مردم و جوانان قرار می دهد.

خالقی به سکونت‌گاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر پلدختر اشاره کرد ویادآورشد: این سکونتگاه ها در دو نقطه این شهرمورد بازدید قرارگرفت که چون مشاور طرح تفضیلی در حال انجام کار و تهیه طرح است به وی ابلاغ شد که آن را بازدید و بررسی کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: به خاطر رفاه حال ساکنان این سکونتگاه های غیر رسمی در صورت نداشتن معضلاتی مانند زمین لغزش، رانش و سیلابی نبودن منطقه به محدوده شهر الحاق می شود تا شهرداری بتواند به آنها خدمات دهی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.