عضو هیات علمی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: طی چندین سال کار تحقیقاتی توسط تیم تحقیق و توسعه شرکت کیا سم کارمانیا از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری کرمان موفق به بومی‌سازی دانش فنی کود سولفار یکی از کودهای پر مصرف، وارداتی و با اهمیت در کشاورزی شد.
علی علیزاده افزود: یکی از چالش‌های اساسی کشاورزان اصلاح خاک‌های آهکی 'وجود کربنات‌ها و بی‌کربنات در خاک‌های کشاورزی ایران'، اصلاح شوری خاک (سدیمی)، تنظیم اسیدیته خاک، تقویت عناصر خاک، ازبین بردن لایه سخت در خاک (هاردپن) و برطرف کردن مشکل عمده آب و خاک کشاورزی است.
وی بیان داشت: این کود با توجه به اینکه دارای مقادیر قابل توجهی از گوگرد، نیتروژن و پتاسیم است به خوبی می‌تواند این نقیصه را برطرف کند و جایگزین مناسبی به جای اسید سولفوریک که خطرات خواسته و ناخواسته زیادی دارد؛ است.
عضو هیات علمی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در تشریح شاخصه‌های مهم این محصول بیان داشت: این محصول در گروه کودهای ماکرو پرمصرف، قابلیت استفاده در تمامی محصولات کشاورزی، جایگزین بسیار مناسب به جای برخی از کودهای کشاورزی، کاملاً اسیدی (کاهش شوری و افزایش کیفیت خاک)، فرمولاسیون به صورت پودر و کاربری آسان، مناسب استفاده در انواع کشت‌ها، حلالیت بالا و قابلیت تنوع تولید به صورت مولکول واحد است.
مدیرعامل شرکت کیا سم کارمانیا خاطرنشان کرد: از مزیت‌های برتری این محصول نسبت به نمونه خارجی، کاملاً اسیدی و مناسب خاک‌های کشاورزی ایران و قیمت تمام شده بسیار پایین است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.