حسن نظیفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای افزایش ضریب خودکفایی محصولات اساسی در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی امسال در سطح هزار و ۳۰۰ هکتار نظارت بر مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی صورت گرفت و بیش از  ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی در بین زارعان توزیع شد. 

وی با اشاره به طغیان آفت ملخ در سال زراعی گذشته اظهارداشت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محلی و بسیج مردمی و همچنین امکانات بخش دولتی به میزان ۲۰ هزار هکتار عملیات سمپاشی علیه ملخ در این شهرستان انجام شد.

وی اجرای طرح پایاب سد خداآفرین در حوزه شهرستان اصلاندوز را از جمله طرح‌های محوری و اساسی این شهرستان ذکر کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح تحول اساسی در اقتصاد و اشتغال منطقه ایجاد خواهد شد.

او افزود: این طرح در ۱۱ قشلاق و در سطح پنج هزار و ۳۲۶ هکتار در حوزه اصلاندوز مغان به صورت خالص به اجرا درآمده که ۱۴۲ هزار تن به محصولات کشاورزی شهرستان افزوده و برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم زمینه شغل ایجاد خواهد کرد.

وی خواستار رعایت الگوی بهینه کشت محصولات زراعی توسط کشاورزان و مسائل زیست محیطی از جمله خودداری از کشت زیرنایلونی فاقد سازه شد و حفظ خاک و صیانت از آن را در راستای اهداف کشاورزی پایدار مهم دانست.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان از قطب‌های مهم تولید برخی محصولات استراتژیک در کشور است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ‌های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصربفرد کشور است که در پارس‌آباد مغان قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.