به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان با حضور وزیر دفاع افزود: یکی از شخصیت هایی که در مکتب امام خمینی(ره) رشد کرد و به شخصیت جهانی تبدیل شد و با شهادت وی جهان اسلام عزادار شد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که علت اصلی عزت ایشان ویژگی های انسانی و الهی سردار شهید جبهه مقاومت بوده است.

وی اظهار داشت: سئوال اساسی این است که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی چه ظرفیت بزرگی است که توانست در قرن حاضر شخصیت هایی در این طراز را به جامعه انسانی عرضه کند و اینکه شهید سلیمانی این عزت و افتخار را از کجا به دست آورد که نه فقط مردم کرمان و ایران، بلکه مردم جهان اسلام در غم از دست دادن شهید سلیمانی سوختند؟

امام جمعه کرمان افزود: این شهید عزیز مرد روزهای سخت بود و برخی در روزهای سخت تماشاچی حوادث بوده و جریان ساز نیستند اما حاج قاسم سلیمانی در همه دوران در خط مقدم در جهاد دینی و کمک به مردم مظلوم و ایران اسلامی در رکاب امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اهل جهاد و مبارزه بود و برای نتیجه این جهاد که شهادت است سر از پا نمی شناسد.

وی تصریح کرد: مسئله دیگر مبارزه سردار سلیمانی با هوی و هوس هاست که جهاد اکبر و رعایت تقوای الهی در همه شئون زندگی بود و برای همین در پیشگاه خداوند و در قلب های مردم عزیز شد.

علیدادی سلیمانی بیان داشت: یکی از افراد بزرگ قم با شهادت سردار سلیمانی و خیزش جهان اسلام و نشستن در این ماتم عظما، تعبیری دارد که برای این مردم در شهادت سلیمانی سوختند که براساس روایات برخی حوادث آنقدر تکان دهنده است که قلب حضرت ولی عصر جریحه دار می شود و به همین دلیل قلب همه جریحه دار می شود.

وی عنوان کرد: عزت شهید سلیمانی به دلیل رعایت حدود و صغور الهی است که حتی در صحنه های جنگ سخت تمام عیار و هم در صحنه های روزمره زندگی مراقبت و رعایت تقوای الهی را داشت و این ویژگی چهره ای بزرگوار و عزیز از وی در تاریخ ایران اسلامی و جهان اسلام گذاشت که به این راحتی نمونه آن را تاریخ نخواهد دید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانبا بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه دین اسلام شکل گرفت و شهدایی تقدیم شد که با خون خود انقلاب را به پیروزی رسانده و تا امروز انقلاب را نگهداری کردند گفت: پس از پیروزی انقلاب دشمنی ها علیه کشورمان آغاز شد و جنگ تحمیلی را شاهد بودیم اما باب شهادت همچنان گشوده است زیرا انقلاب ماموریت جهانی پیدا کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.