به گزارش ایرنا، این آیین با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمان، رییس مرکز کرمان شناسی، رییس شورای تبلیغات اسلامی استان و مسئولان نهادها و دستگاه های  هم خانواده وزارت ارشاد اسلامی ،فرهنگی و قاریان و غرفه داران در کرمان از روز ۱۴ بهمن ماه امسال آغاز و تا بیستم همین ماه ادامه دارد.

این نمایشگاه در پنج هزار متر فضای سرپوشیده و ۱۱۰ غرفه فعال محصولات فرهنگی و ۶۰ ناشر از استان های کرمان، قم، تهران و اصفهان دایر شده است .

بخش های عفاف و حجاب، موسسات و نهادهای، کودک و نوجوان، حوزه هنری نمایشگاه ، محافل انس با قران، مسابقات، جنگ شادی و تجلیل از فعالان قرانی، کارگاه های آموزشی در قالب برنامه های جنبی این نمایشگاه تعریف شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش افزود: نمایشگاه قران کریم استان کرمان پس از چهارده دوره به مطالبه ای از طرف مردم و جامعه فرهنگی و قرانی استان کرمان تبدیل شده و طی هشت سال گذشته در استان برگزار شده است.

محمدرضا علیزاده در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان کرمان افزود: این نمایشگاه مهمترین و بزرگترین رویداد فرهنگی و قرانی با رویکرد تبلیغی و ترویجی است که توجه اقشار مختلف به خصوص جوانان را به این کتاب انسان ساز معطوف می کند.

وی اظهار داشت: هدف دیگر نمایشگاه فراهم کردن بستری برای تعامل فعالان حوزه قرآن، موسسات فرهنگی و نهادهای قرآنی و استفاده از ظرفیت های متقابل این دستگاه ها و نهادها و موسسات برای پیشبرد اهداف و فرهنگ این حوزه در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: سومین هدف برپایی نمایشگاه آشنایی آحاد مردم در سنین مختلف با حوزه های فعال در حوزه قرآنی محسوب می شود و هدف دیگر ایجاد بستر مناسب و معنوی با وجود قرآن کریم در ایام الله دهه مبارک فجر برای حضور شاداب مردم کرمان است.

وی تصریح کرد: اقدامات بسیاری نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای ترویج فرهنگ قرانی انجام داده و نهادهای مختلفی در این حوزه فعالیت می کنند که از این دست اقداماتی ازجمله ایجاد موسسات قرآنی به عنوان نماد مشارکت و حضور مردم در فعالیت های قرانی است و نمود آن را در اتحادیه، تشکل ها و موسسات فرهنی و قرانی داریم.

علیزاده اضافه کرد: ۵۰۰ نفر فعال قرآنی در شمال استان کرمان بیمه شدند که این اقدام باید دنبال شود.

وی افزود: برگزاری رویدادهای مختلف در سال های گذشته به برکت نظام جمهوری اسلامی با محوریت قران داشتیم ازجمله جشنواره تلاوت، برنامه های حوزه قران و عترت، برگزاری کرسی تلاوت قران، برگزاری نمایشگاه در مرکز استان و شهرستان ها، جشن های ویژه رمضان، هفته قران و عترت، جشنواره عکس، و آزمون های قران و عترت در استان برگزار شد.

علیزاده با اشاره به ویژگی خاص امسال نمایشگاه گفت: با همراهی حسینیه ثارالله کرمان این نمایشگاه در پنج هزار متر فضای سرپوشیده و ۱۱۰ غرفه فعال محصولات فرهنگی، ۶۰ ناشر از استان های کرمان، قم، تهران و اصفهان در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی ادامه داد: بخش عفاف و حجاب با ۱۵ غرفه، موسسات و نهادهای قرانی ۲۵ غرفه، بخش کودک و نوجوان، حوزه هنری نمایشگاه با بیش از ۳۰۰ اثر هنرمندان کرمان و ملی ، محافل انس با قران، مسابقات، جنگ شادی و تجلیل از فعالان قرانی، کارگاه های آموزشی حول محور خانواده در قالب جنبی نمایشگاه دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همچنین طرح نذر قرآن کریم و جمع آوری قرآن ها و توزیع در مناطق محروم در این نمایشگاه دنبال می شود.

تاکید بر ترجمه محتوایی قران کریم 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد هم در این آیین با بیان اینکه نوجوانان و جوانان به صورت ویژه در نمایشگاه قرآن و عترت کرمان دیده شدند گفت: باید اقدامی شود که جوانان از خواندن قران لذت ببرند و طعم آن را بچشند و ترجمه محتوایی قرآن برای بسیاری افراد دلنشین است.

حجت الاسلام سیدحسن وحدتی شبیری با تاکید بر اینکه قرآن کتاب تفکر و بصیرت است لذا باید داوری را به قرآن بسپاریم بیان داشت: پس از ۴۱ سال از گذشت از عمر انقلاب اسلامی باید خودمان و انقلابمان را به قرآن عرضه کنیم زیرا قران وسیله تشخیص راه صحیح است و حرکت های اجتماعی را برای ما معیار قرار می دهد.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی به علت طی کردن راه قرآن و متصل شدن به منبع نور الهی، درخشان و الگو شد و کل جهان را نورافشانی کرد و خوشبحال مردم کرمان که خورشیدی همچون سلیمانی را پرورش دادید.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد گفت: استان کرمان با تقدیم سردار شهید سلیمانی بین المللی شد و سپهبد سلیمانی سلمان بود تا مسلمان شد و در پای حرف خود استقامت ورزید.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی را نباید به پای شخص بذاریم زیرا اشخاص می روند و انقلاب اسلامی باقی می ماند و عوامل موثر در وجود انقلاب از جمله اخلاص و بصیرت را باید برای تداوم آن تقویت کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب هدیه الهی به بشریت خسته از مدرنیسم بود که حفاظت از آن مسئولیت تمامی مردم است.

همچنین در پایان مدیران استان از غرفه های حاضر در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.