حجت‌الاسلام« عباس دانشی» روز چهارشنبه در نشست کارگروه هنر ستاد گرامیداشت دهه فجر استان مرکزی افزود: در سال‌های گذشته جشن پیروزی انقلاب با دهه فاطمیه تقارن داشت و امکان برگزاری آیین همراه با شادی نبود اما امسال این دهه قبل از دهه فجر به پایان می‌رسد و می‌توان برگزاری جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب را با رویکرد شادی آفرین برگزار کرد.

وی اظهار داشت: لازم است تمامی بخش‌های فرهنگی و آموزشی استان در ویژه برنامه های دهه فجر با برنامه های جذاب مشارکت جدی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: ویژه برنامه‌هایی در پنج سالن شهر اراک به مدت ۱۰ شب همزمان با دهه فجر با هدف فراهم کردن فضای نشاط آور برای مردم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دانشی افزود: همچنین موسیقی زنده در ۲۰ سفره خانه سنتی و رستوران اراک با مجوز رسمی و رعایت شرایط در دهه فجر تدارک دیده شود.

وی اظهار داشت: ۱۰ کانون فرهنگی مساجد نیز در خمین و ساوه ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌کنند و در اراک نیز مجتمع آفتاب میزبان کانون‌های فرهنگی مساجد برای اجرا جنگ شادی است.

وی با انتقاد از حضور نداشتن دانشگاهیان در مناسبت‌های ملی و مذهبی گفت: دانشجویان در ایام رحلت امام و دهه فجر در تعطیلات و یا امتحانات هستند و متاسفانه وزارت علوم در طول این سال‌ها تلاشی برای تغییر تقویم دانشگاهی نداشته است.

حجت‌الاسلام دانشی افزود:  دانشکده‌های هنری می‌توانند آیین هنری را سامان دهی کنند اما این مهم اتفاق نمی‌افتد و وزارت علوم با این روند دانشجویان را از کار تشکیلاتی محروم می‌کند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: هرچه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد دشمنی استکبار جهانی علیه ایران بیشتر آشکار و عظمت انقلاب اسلامی روشن‌تر می‌شود.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک نیز گفت: ۳۰ عنوان برنامه توسط شهرداری اراک در سه بخش فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیش‌بینی شده است.

«علیرضا شعبانی» افزود: برگزاری ۲۰ جشن با رویکرد مخاطبان جوان و نوجوان در هشت مدرسه مناطق محروم با همکاری آموزش و پرورش اراک تدارک شده است.

وی اظهار داشت: مسابقات داستان کوتاه و شعر طنز نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری اراک است که فراخوان آن‌ها انجام و در دهه فجر برگزار می‌شود.

دیدار با خانواده شهدا، گلباران قبور مطهر شهیدان، برگزاری جشن انقلاب در ۱۲ شهرستان توسط صدا و سیما استان مرکزی، نمایشگاه صنایع دستی، تور اراک گردی، جشن انقلاب در خمین با تهیه کیک تولد انقلاب، برگزاری جشنواره ققنوس، اکران فیلم، اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه قرآنی، اختتامیه جشنواره تلویزیونی «من می‌توانم»، مناظره، مسابقه کلاه کاغذی و آدمک انتزاعی، عصر خاطره گویی، اجرای نمایش خیابانی، نشست علمی، کارگاه آموزشی انقلابی، مسابقه کاریکاتور استکبار ستیزی، میزبانی مسابقات فوتسال دانشگاه های آزاد کشور و مسابقه عکس و پوستر از برنامه‌های تدارک شده ایام الله دهه فجر در استان مرکزی است.

یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت استان مرکزی در ۱۲ شهرستان سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.