به گزارش ایرنا، محمدباقر اسلامی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در حوزه رسانه با اشاره به نقش رسانه در امور فرهنگی افزود: رسانه ها وظیفه اصلی ترغیب و تشویق مردم برای شرکت در تعیین سرنوشت خودشان را بر عهده دارند.

وی ضمن بیان این مطلب که یکی از مسائل کنونی که با آن روبرو هستیم، تبلیغات زودهنگام و تخریب برخی نامزدها است، اظهار داشت: در رصد وضعیت فعالیت رسانه ها در زمان انتخابات به شکلی اقدام می شود که شور انتخاباتی حفظ شده و انتخابات با صحت کامل و بر مدار قانون شکل گیرد.

سرپرست معاونت پیشگیری و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که شان و جایگاه رسانه، ارتقای سطح آگاهی مردم درباره مسائل مناسبتی و مسائل اصلی نظام از جمله انتخابات است، تاکید کرد: هر چه رسانه ها در حوزه های اجتماعی فعال تر باشد، شان و جایگاه آنها نیز بالاتر خواهد بود.

اسلامی خاطرنشان کرد: انتشار هرگونه مطلب با هدف کاهش مشارکت مردم، انتشار مطالب خلاف واقع مبنی بر انصراف نامزدها و یا تائید صلاحیت ها جرم است و در این راستا رسانه ها باید از انتشار مطالبی که موجب تهییج و تشویق مردم به برگزاری تجمعات غیرقانونی می شود و طرح هرگونه مطلب درباره تحریم و تضعیف انتخابات نیز خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان نیز گفت: عدم ارتکاب جرم از سوی رسانه ها در استان کرمان امنیت روانی برای مردم ایجاد کرده است.

دادخدا سالاری تاکید کرد: مطبوعات استان کرمان نجیب هستند و همکاری بسیار خوبی با مجموعه قضائی داشته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.