به گزارش سه شنبه ایرنا' معاون قضایی رئیس کل دادگستری هرمزگان در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودان با اشاره به ماهیت ذاتی و وجودی دستگاه قضا، اظهار داشت: دستگاه قضایی باید با رعایت اصل عدالت ، تکریم ارباب رجوع و صدور احکام براساس عدل و انصاف ، مظهر تجلی اخلاق اسلامی ، انسانی و کرامت های اخلاقی در جامعه باشد.
مظفر حمزه ای بر لزوم توجه جدی به موضوع تکریم ارباب رجوع و برخورد توأم با اخلاق حسنه با مردم تاکید و بیان کرد: همواره باید با عمل در چارچوب قوانین و ضوابط، توجه داشت که حقوق شهروندی ارباب رجوع رعایت شود و حقی از کسی ضایع نشود.
وی خاطر نشان کرد: از آنجائیکه قوه قضاییه بزرگترین مرجع رسیدگی کننده به حقوق مردم است و دعاوی مردم در این دستگاه مطرح می شود ، باید مراقب بود که همواره براساس حق ، عدل، انصاف و مروت با آنها رفتار شود.
حمزه ای در ادامه با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان و مجرمان ، افزود: قضات دستگاه قضا باید با صدور احکام قاطع با مجرمان، تبهکاران و مخلان نظم، امنیت و آرامش در جامعه و افرادی که شرافت و کرامت انسانی افراد را نادیده می گیرند ، قاطعانه برخورد نمایند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: باید با برنامه ریزی ، وحدت و همدلی متولیان امر و مشارکت مردم، زمینه های کاهش جرائم را ایجاد و تقویت و نظم، امنیت و آرامش را بر فضای جامعه حاکم کرد.
حمزه ای تقوای الهی ، صبر ، سعه صدر، آرامش، نگاه عدالت محور و عمل درچارچوب قوانین را از جمله ویژگی ها و خصوصیت های بارز قضات برشمرد و لازمه و ضامن پیشبرد اهداف و برنامه ها را عمل در چارچوب قانون و مقررات و تعامل دو سویه و تنگاتنگ دستگاه قضا با سایر متولیان برقراری نظم و امنیت در جامعه دانست.
وی عملکرد کارکنان دستگاه قضا در شهرستان رودان را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد و بر ضرورت ارتباط و تعامل تنگاتنگ دادگستری و دادستانی رودان با فرمانداری ، شورای تامین ، امام جمعه و مردم در راستای برطرف کردن مشکلات و کاهش جرائم، تاکید کرد.
حمزه ای عملکرد 'صفایی' در دوران تصدی سمت دادستانی را قابل تحسین دانست و افزود: دادستان اسبق با تعامل ، همدلی و ارتباط تنگاتنگ و دو سویه با سایر دستگاه های متولی ایجاد و برقراری نظم و امنیت ، کارنامه مطلوب و قابل قبولی از خود به جای گذاشته است.
وی خاطر نشان کرد: رودان همواره برای مخلان نظم و امنیت، سوداگران مرگ و متجاوزین به نوامیس مردم ناامن بوده و انتظار می رود با عزم و مشارکت همگانی ، این شهرستان همچنان برای بر هم زنندگان نظم، امنیت و آرامش عمومی، ناامن بماند.
آگاه سازی مردم درخصوص قوانین و مقررات از طریق اطلاع رسانی عمومی ، انجام تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت عظیم رسانه ها در راستای آگاهی بخشی عمومی جهت پیشگیری از وقوع جرائم ، ترویج فرهنگ تکریم ارباب رجوع و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت، اشرار مسلح و بر هم زنندگان آرامش عمومی از جمله اقدام دادستان اسبق رودان در دوران تصدی سمت دادستانی در این شهرستان است.
استفاده از ظرفیت های لازم در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش در برطرف کردن اختلافات و دعاوی شخصی و خانوادگی که در آن حقی از حکومت، نظام و دولت، تضییع نشده است، برخورد قاطع با زمین خواران و رفع تصرف 110 هکتار از اراضی ملی به ارزش 25 میلیارد و 480 میلیون ریال ، پلمپ و مسدود کردن 54 حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی در راستای حفاظت از منابع زیر زمینی آب و برخورد قاطع با سارقان محصولات کشاورزی و قاچاقچیان لیموترش از دیگر اقدامات 'رضا صفایی' دادستان اسبق رودان طی دو سال اخیر در رودان می باشد.
'موسی اخلاقی فر' نیز در این آئین از عمل در چارچوب قوانین و مقررات ، تلاش در راستای برقراری عدالت و استیفای حقوق مردم، بهره گیری از ظرفیت های لازم در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش و اجرای برنامه های آموزشی در راستای آگاهی بخشی عمومی جهت پیشگیری از وقوع جرائم، به عنوان برخی از برنامه های خود در سمت دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان رودان اشاره کرد.
در این آئین با حکمی از سوی آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه، 'موسی اخلاقی فر' به عنوان دادستان عمومی و انقلاب معرفی و از تلاش و زحمات 9 ساله 'رضا صفایی' در شهرستان رودان تقدیر شد.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 / 6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.