حمزه احمدی روز پنجشنبه در بازدید از طرح جنگل‌کاری کوگوئیه جیرفت با حضور سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار داشت: پروژه کوگوئیه یکی از طرح‌های اولویت‌دار ما در مناطق بدون پوشش و یا کم‌پوشش گیاهی این شهرستان است چراکه این مناطق منشاء برداشت ذرات ماسه و تولید گرد و غبار به شمار می‌روند.

وی هدف از اجرای این پروژه را کنترل فرسایش بادی و ریزگردها، افزایش سرانه پوشش گیاهی مناطق بیابانی، تولید اکسیژن، تلطیف هوا، کمک به تنوع زیستی و بازگشت گیاهان بومی منطقه به اکوسیستم عنوان کرد و افزود: این مسئله اقدامی موثر در راستای کنترل ریزگردها است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اضافه کرد: این طرح در سال جاری در مساحتی برابر ۴۰۰ هکتار در منطقه کوگوئیه و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده است.

وی ضمن قدردانی از حضور سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان در منطقه جنوب کرمان گفت: این منطقه دارای هفت شهرستان با مساحت سه میلیون ۸۵۸ هزار هکتار است که ۹۵ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکل می‌دهد.

احمدی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری در جنوب کرمان افزود: طی ۱۰ ماهه سال جاری پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری این منطقه با ۸۳ درصد، پروژه‌های بخش جنگل ۹۵ درصد و روابط عمومی این اداره کل با ۹۳ درصد پیشرفت مواجه بوده‌اند و در بخش‌های حفاظت، مرتع و ترویج نیز پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی استان را تحت پوشش دارد.

شهرستان جیرفت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع  شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.