یدالله موحد روز پنجشنبه در نشست ویدئو کنفرانس کمیته حقوقی و قضائی شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: خودروهای توقیفی مرتبط با مواد مخدر در صورتی که تعیین تکلیف نشوند، در راستای ماده ۲۱۵ قانون به فروش رسانده خواهد شد.

وی بر حساسیت ویژه دادستان ها و روسای دادگستری های استان برای تعیین تکلیف خودروهای توقیفی مرتبط با مواد مخدر تاکید کرد و ادامه داد: پس از اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر درباره سوابق خودروهای توقیفی، دادستان ها و روسای دادگستری باید ظرف مدت ۱۰ روز بررسی های لازم برای تعیین تکلیف این خودروها را انجام داده و در صورت لزوم از ظرفیت های قانونی از جمله تبصره ۲ ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سازمان های کاشف باید سعی کنند که اطلاعات روشنی از اموال توقیفی از جمله خودروها در پرونده قضائی درج کنند تا روند تعیین تکلیف اموال تسهیل شده و جلوی هرگونه سوء استفاده سد شود.

موحد خاطرنشان کرد: دادستان ها باید نظارت دقیقی بر عملکرد ضابطان قضایی در این موارد اعمال کنند و با اصلاح فرایندها تلاش می کنند که جلوی انحرافات و منفذهای ایجاد فساد بسته شود و این موضوع باید در حوزه تعیین تکلیف خودروهای توقیفی مرتبط با حمل و قاچاق مواد مخدر به صورت ویژه تری دنبال شود.

وی بر تعیین تکلیف فوری خودروهای توقیفی مرتبط با حمل و قاچاق مواد مخدر تاکید کرد و ادامه داد: روند ابلاغ احکام قطعی مربوط به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در رابطه با تعیین تکلیف خودروهای توقیفی باید بررسی و در صورت نیاز اصلاح شود.

رئیس شورای قضایی استان کرمان با اشاره به حجم بالای خودروهای توقیفی در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، خاطرنشان کرد: علی رغم اقدامات انجام شده در راستای فروش و تعیین تکلیف خودروهای توقیفی در پارکینگ شورای مبارزه با مواد مخدر، مشکل حجم بالای خودروها همچنان وجود دارد و با توجه به این موضوع باید برای اصلاح روند تعیین تکلیف این خودروها اقدام شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز در این نشست گفت: در هشت ماه امسال هزار و ۵۶ وسیله نقلیه در رابطه با مواد مخدر توقیف شده است که از این تعداد ۸۶۸ دستگاه خودروی سبک، ۱۳۲ دستگاه خودروی سنگین و ۵۶ دستگاه موتورسیکلت بوده است.

محمدرضا انارکی محمدی با اشاره به صدور حکم رفع توقیف برای ۵۰۲ دستگاه وسائل نقلیه توقیفی در سال جاری، خاطرنشان کرد: در هشت ماه سال گذشته ۵۸۲ مورد حکم رفع توقیف خودروهای توقیفی صادر شده بود.

وی اظهارداشت: در سال جاری حکم مصادره ۲۲۳ خودروی سبک، ۲۵ دستگاه خودروی سنگین و ۷ دستگاه موتورسیکلت صادر شده و این موارد تعیین تکلیف شده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان عنوان کرد: صدور حکم مصادره خودروهای توقیفی در هشت ماه امسال ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

انارکی محمدی گفت: در سال جاری ۵۵۹ دستگاه خودروی توقیفی مرتبط با حمل و قاچاق مواد مخدر به فروش رسیده است و تا پایان سال جاری نیز دو مزایده فروش این خودروها برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.