به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان افزود: این استان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و نیروی انتظامی تحرک داخلی خود برای مقابله با مواد مخدر با رویکرد پیشگیری را آغاز کرده تا بیشترین اثرگذاری را با کمترین هزینه ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: میزان کشفیات مواد مخدر طی سال جاری در استان کرمان ۱۸ تن و ۴۰۰ کیلوگرم بوده که ۱۰ تن بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته ۲۲ درصد کمتر از سال ۹۶ بوده و در سال گذشته در مجموع ۹۳ تن مواد مخدر در این استان کشف شده است.

وی بر ایجاد و توسعه کمپ ترک اعتیاد استان کرمان تاکید کرد و ادامه داد: برای پیشگیری از اعتیاد نیاز به برنامه ریزی و همگرایی همه نهادها است.

سردار ناظری اظهار داشت: برخورد با اموال قاچاقچیان ضربه به پیکره اقتصادی آنها است و موجب می شود که قاچاق و فروش مواد مخدر برای آنها صرفه اقتصادی نداشته باشد که این امر باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: لازم است سازمان های دست اندرکار برای شناسایی و برخورد با قاچاقیان به وظایف خود عمل کرده و در این عرصه ورود جدی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بر اجرای طرح های اجتماع محور روستایی تاکید کرد و گفت: در سال گذشته کسب و کارهای خرد از جمله مینا کاری، شالبافی و غیره در برخی از روستاهای استان کرمان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه لازم است موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کارگروه فرهنگی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، گفت: لازم است که اعتبارات لازم برای اقدامات پیشگیرانه از اعتیاد و مواد مخدر در استان کرمان پیش بینی شود.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.