به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: شیوع مواد مخدر در جامعه بخشی به خباثت های دشمنان و مقداری به جهالت، غفلت و دنیا طلبی عده ای در داخل باز می گردد که بخش دوم بسیار نگران کننده است و باید بیشتر به فکر آن باشیم.
وی گفت: امروزه متاسفانه مواد مخدر در اشکال جدید در سطح جامعه عرضه می شوند و به همین دلیل بسیاری از جوانان ناخودآگاه و ندانسته ممکن است در دام آن گرفتار شوند.
رییس کل دادگستری قزوین اضافه کرد:متاسفانه با وجود رشد چند برابری انواع مواد مخدر در جامعه هنوز امکانات و تجهیزات خودرویی و سخت افزاریی نیروهای انتظامی که خط اول مقابله با مواد مخدر هستند به روز نشده و کمبودهای زیادی در این زمینه احساس می شود.
قدرتی خاطر نشان ساخت:باید یک کمیته از اعضای ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تشکیل شده و امکانات و تجهیزات سخت افزاری و خودرویی مورد نیاز را برای درخواست از تهران برآورد کند.
وی گفت:برخی از نقاط استان مانند محمدیه در شهرستان البرز که دومین شهر پرجمعیت استان است و عصمت آباد و شال در بویین زهرا با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی برای مقابله با مواد مخدر رو به رو هستند و باید برنامه ریزی لازم برای رفع این کمبودها در این نقاط نیز صورت گیرد.
این مسئول تصریح کرد:در سال جدید سهمیه دادگاه درمان مدار استان به 300 نفر افزایش یافته است و باید شهرداریها، شوراهای اسلامی و سایر دستگاه ها برای تامین اعتبار مورد نیاز در این زمینه همکاری داشته باشند.
وی در ادامه گفت: نظارت بیشتر بر آزادشدگان مشمول عفو مقام معظم رهبری،تعیین جایزه برای مخبران مواد مخدر، تشکیل بانک اطلاعاتی قاچاقچیان و نظارت بر هزینه کرد بودجه ها از جمله پیشنهادها برای مقابله با شیوع اعتیاد در سطح جامعه است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جدید به رونق تولید، افزود: باید در سال جاری با افزایش تلاش ها به رهنمودهای مقام معظم رهبری به سهم خود لبیک گفته و با تمامی سختی ها که نظام با آن مواجه است برای حل مشکلات اقدام کنیم.
وی با اشاره به خباثت آمریکا در تروریستی خواندن سپاه، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقدس ترین نهاد نظام جمهوری اسلامی است و قطعا مردم همیشه در صحنه ایران جواب دندان شکنی به این یاوه گویی ها خواهند داد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.