به گزارش ایرنا، «مصطفی هادی زاده» امروز  سه شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: از این تعداد،  ۹۵۵ نفر قاچاقچی عمده، ۱۶ هزار و ۷۸۶ نفر توزیع کننده، سه هزار و ۲ نفر حمل کننده و هشت هزار و ۳۶۸ نفر نگهدارنده مواد بودند.

وی افزود:  ۴۹ هزار و ۹۴۷ نفر از دستگیرشدگان نیز افراد معتاد بودند.

به گفته دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران، در سال جاری تاکنون ۷۲۳ نفر از اتباع بیگانه هم به اتهام دست داشتن در قاچاق مواد مخدر بازداشت شده اند.

هادی زاده اظهارداشت: در حالی امسال طی ماههای فروردین تا آذر در استان تهران ۷۹ هزار و ۷۸۱ نفر در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شدند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۷۳ هزار و ۲۹۲ نفر بود.

وی با این حال ۲۷ درصد مجموع دستگیرشدگان در حوزه مواد مخدر کشور را مربوط به استان تهران دانست.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران، مجموع کشفیات انواع مواد مخدر را در ۹ ماهه امسال در این استان ۴۶ هزار و ۲۴۵ کیلوگرم بیان کرد که از این میزان،  سه هزار و ۸۱۳ کیلوگرم حشیش، ۳۲ هزار و ۴۳۲ کیلوگرم تریاک، یک هزار و ۲۵۵ کیلوگرم هروئین، سه هزار و ۳۵۵ کیلوگرم مرفین، ۸۱۰ کیلو گرم شیشه، چهار هزار و ۲۰۸ کیلو گراس و ۳۶۸ کیلوگرم سایر مواد مخدر بوده است.

وی گفت: در همین مدت، ۲۹ لابراتوار تولید شیشه و هروئین در استان تهران کشف شد که نسبت به ۵۷ لابراتوار سال گذشته کاهش ۴۹ درصدی را نشان می دهد.

جمع آوری ۲۹ هزار معتاد متجاهر

هادی زاده گفت که طی ماههای فروردین تا آذر سال جاری تعداد ۲۹ هزار و ۲۰۶ معتاد متجاهر توسط پلیس از سطح پایتخت جمع آوری شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تعداد آنان دو برابر است.

وی این آمار را  در ۹ ماهه اول سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۸۸ نفر بیان کرد.

هادی زاده  گفت: در این مدت ۱۹ هزار و ۸۴۹ نفر از معتادان متجاهر توسط مراکز اقامتی پذیرش شدند  که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته به ۱۰ هزار و ۷۷۳ نفر می رسید.

به گفته دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران، یک هزار و ۴۶۸ نفر از معتادان متجاهر دستگیر شده طی ۹ ماهه امسال از میان اتباع خارجی بودند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش سه برابری نشان می دهد.

وی افزود: در خصوص تامین هزینه های دستگاه های ساماندهی معتادین متجاهر، شورای اجتماعی کشور موظف شده است مبلغ  ۲۰میلیارد تومان به سازمان بهزیستی تخصیص دهد.


فروش خودروهای توقیفی قاچاقچیان

هادی زاده به فروش خودروهای توقیفی قاچاقچیان و دستگیرشدگان  مرتبط با مواد مخدر طی ۹ ماه گذشته در استان تهران اشاره کرد و گفت:  در آخرین مزایده ۵۹ دستگاه خودروی توقیفی به ارزش ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رفت اما مجموع ارزش اموال مصادره شده بیش از  ۱۹ میلیارد تومان است.

هادی زاده یادآورشد: برای مزایده بعدی  نیز ۵۸ دستگاه خودرو برای فروش داریم اما ۹۵۰ دستگاه خودروی توقیفی دیگر هم وجود دارد که دستگاه قضایی باید آنها را تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.