محمدمهدی افضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار گردشگران چینی در پی اجرای طرح ها و سیاست های تشویقی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزایش یافته و برای ورود ۲ میلیون گردشگر از کشور چین به ایران برای سال جاری برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای بهمن ماه و همزمان با سال نو چینی ۱۸۸ گردشگر از چین وارد استان کرمان شده اند و در حال حاضر ۱۵۵ گردشگر از این کشور در کمپ کویری ماهان اقامت دارند.

مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: انتظار می رفت آمار ورود گردشگران چینی به کرمان روند افزایشی خود را حفظ کند، اما بروز و گسترش ویروس بیماری کرونا موجب لغو موقت تورها شده که انتظار می رود پس از فروکش کردن این بیماری ورود گردشگران از چین به روال عادی خود برگردد.

وی بیان کرد: کویر لوت شهداد، باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم و بناها و محوطه های تاریخی شهر کرمان از جمله مقاصد اصلی بازدید گردشگران چینی محسوب می شود.

موزه های کرمان روز چهارشنبه باز است 

افضلی همچنین گفت: تمام موزه‌ها، باغ موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در روز چهارشنبه نهم بهمن ماه سال جاری مصادف با سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دایر و پذیرای بازدیدکنندگان است.

وی افزود: علاقمندان می توانند از ساعت ۹ صبح تا هفت شب به صورت یکسره از موزه های تحت پوشش این اداره کل در سطح استان کرمان دیدن کنند.

افزون بر ۴۰ قطعه شی تاریخی قلعه منوجان مرمت شد 

مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: بیش از ۴۰ قطعه شی فرهنگی و تاریخی قلعه منوجان که در نتیجه کاوش های باستان شناسی نخستین فصل کاوش در این قلعه به دست آمده بود، مرمت شد.

وی ادامه داد: همچنین در کاوش های انجام شده اشیا قابل توجهی از ظروف سفالی، لعابدار و منقوش، مهره های سنگی با تنوع فراوان اشیا فلزی و شیشه به دست آمده که بر پایه شواهد باستان شناسی می توان گفت تولید محلی بوده و در قلعه منوجان و شهر قدیم منوجان تولید شده است.

افضلی تصریح کرد: بر پایه متون مورخان و جغرافی نویسان ایرانی و عرب، منوجان در سده های نخست تا میانی اسلامی از شهرهای بزرگ با رونق اقتصادی بوده و در مسیر راه بزرگ دریای جنوب به مناطق مرکزی و شمال شرقی ایران (خراسان بزرگ) قرار داشته است.

وی افزود: کاوش های باستان شناسی اشیایی از سده چهارم دوره سلجوقی و سده های هشتم و نهم هجری دوره صفویه و بعد از آن را آشکار کرده که مهر تاییدی بر منابع مورخان و جغرافی نویسان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.