مصیب امیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،افزود: حوادث اخیر و تنش‌هایی که بین ایران و آمریکا رخ داده تاثیر چندانی بر گردشگری نخواهد گذاشت و اندک تاثیرات آن نیز مقطعی، گذرا و در کوتاه مدت خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر بنا به دلایلی تعداد گردشگران خارجی تحت شرایطی خاص در مقطعی هم افت و خیز داشته باشد می توان با اتکا بر گردشگری داخلی و استان گردی بر مشکلات این حوزه فائق آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه سخنان خود گفت: ممکن است براثر هر رخدادی صنعت گردشگری بصورت مقطعی تحت تاثیر قرار بگیرد اما در استان فارس اکنون وضعیت اینگونه نیست.

وی اضافه کرد: بسیاری از گردشگران استان فارس از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد این استان می شوند و تحت عنوان گردشگر سلامت شناخته می شوند.

افزایش تعداد گردشگران خارجی فارس در ۱۰ ماهه سال ۹۸

امیری اظهار داشت: در ده ماهه سال گذشته ۲۸۶ هزار و ۲۰۰ نفر گردشگر خارجی وارد فارس شدند که از آثار تاریخی این استان بازدید کردند و این در حالی است که در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۹۷ هزار و ۲۶۶ نفر گردشگر خارجی وارد این استان شدند که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: عمده گردشگران خارجی که امسال از آثار تاریخی و فرهنگی فارس بازدید کرده اند به ترتیب از کشورهای فرانسه،ایتالیا، آلمان،اسپانیا ،چین،هلند ،ترکیه ،سوئیس،پرتقال و ژاپن بوده اند.

چین به صدر آمد

او با اشاره به لغو روادید بین ایران و چین،گفت: سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ایران به کشور چین باعث شده روند ورود گردشگران چینی به کشور و خصوصا استان فارس تسهیل شده و رشد یابد بگونه ای که ورود گردشگران چینی در آذرماه امسال به فارس از جایگاه پنجم به جایگاه نخست گردشگران خارجی در این استان تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس،افزود: عمده گردشگران خارجی ورودی به استان فارس از اروپا ،آسیا،خاورمیانه و همسایگان ایران هستند و رخدادهای اخیر تاثیر چندانی بر صنعت گردشگری فارس نخواهد گذاشت.

وی به ساخت هتل و اقامتگاه در استان فارس طی سالیان اخیر اشاره کرد و در ادامه گفت: از دیرباز وجود مراکز تخصصی درمانی و پزشکان ماهر در فارس ظرفیتی مهم گردشگری سلامت را در این استان ایجاد کرده و همواره بصورت سنتی هم بسیاری گردشگران از کشورهای حاشیه خلیج فارس و عمان وارد فارس می شوند.

امیری با اشاره به هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جامعه هتلداران فارس گفت: در گذشته گردشگران خارجی سلامت با واسطه به مراکز درمانی این استان مراجعه می کردند اما اکنون گردشگران خارجی بدون واسطه به این مراکز مراجعه کرده و در حال حاضر مراکز درمانی برای هر گردشگر خارجی پرونده سلامت تشکیل می دهند و بعد از ترخیص از بیمارستان هم با این افراد در ارتباط هستند تا از روند سلامت آنها مطلع باشند.

وی با اشاره به راه اندازی پرواز روزانه مسقط-شیراز در سالهای اخیر،گفت: در ۱۰ ماهه امسال حدود ۴۰ هزار نفر گردشگر خارجی سلامت از کشور عمان وارد این استان شدند و در مراکز درمانی مورد مداوا قرار گرفته اند.

او عنوان کرد: تلاش بر این است که بحث گردشگری سلامت نیز علاوه بر گردشگری تاریخی در این استان توسعه یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.