مرتضی آبدار، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کلیبر از ظرفیت‌های زیبای طبیعی و تاریخی برای جذب گردشگر برخوردار بوده و برگزاری چنین بازارچه هایی برای فروش صنایع دستی موجب رونق تولید، افزایش ارزآوری و جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر می شود.

وی اظهار داشت: با اقدامات مناسب از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی و نمایشگاه‌های دوره‌ای، برپایی بازارچه‌های موقت فروش صنایع‌دستی و صدور پروانه‌های تولیدی انفرادی و کارگاهی می‌توان گام مؤثری در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید صنایع‌دستی این شهرستان برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به صدور ۷ پروانه تولید انفرادی در کلیبر در یک سال اخیر، گفت: ۶ پروانه تولید انفرادی و یک پروانه تولیدی کارگاهی این شهرستان نیز تمدید شده است.

آبدار، با بیان اینکه در طول این مدت ۵ نمایشگاه دوره‌ای و ۵ بازارچه موقت فروش صنایع‌دستی در محدوده کلیبر برپا شده است، ادامه داد: از حمایت‌های دولت در بخش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، اعطای تسهیلات بانکی برای پشتیبانی از این هنر دست است که در این راستا بیش از ۱۵۰ میلیون ریال از محل طرح تسهیلات مشاغل خانگی و روستایی اعطا شده است.

وی یادآوری کرد: در سال جاری ۱۶ دوره آموزشی کوتاه مدت صنایع‌دستی نیز برای ۱۵۹ نفر از علاقه‌مندان این حوزه در شهرستان کلیبر برگزار شده است.

شهرستان کلیبر با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری شهر تبریز قرار گرفته و از اصلی ترین مراکز گردشگری استان آذربایجان شرقی است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.