عبدالهاشم حسن‌نیا شامگاه دوشنبه در بازدید از محورهای آسیب دیده جنوب کرمان اظهار داشت: با استفاده از اعتبارات استانی، ملی و امکانات ماشین آلات وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به بازسازی و ترمیم محورهای خسارت دیده در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدام خواهیم کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از خسارت هزار میلیارد تومانی سیلاب در سه استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان به راه‌ها و محورهای ارتباطی خبر داد و گفت: برای این حجم خسارت در صدد هستیم با همکاری ستاد بحران، سازمان برنامه و بودجه بتوانیم اعتبارات بازسازی را تامین کنیم.

حسن نیا از در اختیار گذاشتن اعتبارت ملی برای بازسازی مناطق و محورهای خسارت دیده از سیل  به صورت تنخواه در این سه استان خبر داد و افزود: آسیب دیدگی خیلی زیادی در این مناطق حادث شده است به طوری که دوره ترمیم و بازسازی این میزان راه خسارت دیده با پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۲ سال طول خواهد کشید.

وی اظهار داشت: بیشترین خسارت وارد شده به محورهای شریانی اصلی جنوب کرمان محور رودبار جنوب _ ایرانشهر بوده است.

وی با بیان اینکه این محور از جاده‌های مهم و کریدر جنوب کشور بوده و متصل کننده استان کرمان به ایرانشهر و چابهار است، افزود: این محور آسیب جدی دیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اهتمام جدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری ادارات کل راهداری در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان برای بهسازی و ترمیم محورهای خسارت دیده خبر داد.

وی به تخریب گسترده راه‌ها در جنوب کرمان، شرق استان هرمزگان و منطقه بشاگرد اشاره کرد و گفت: امیدوارم  بتوانیم با همکاری ادرات کل راهداری این سه استانُ راه های باقی مانده و مسدود در حوزه بشاگرد که تعدادی از آن‌ها همچنان پس از سیل مسدود هستند را بازگشایی کنیم.

وی تصریح کرد: سیلاب اخیر در جنوب کرمان باعث  تخریب ۴۸ دهانه پل شد که با استفاده از ماشین‌آلات راهداری و توان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تعدادی از این پل ها بازگشایی و تردد در این مسیرها جریان دارد و مابقی نیاز به بازسازی و ترمیم مجدد دارند.

حسن‌نیا به تخریب و خسارت سیلاب به محورهای روستایی منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در این منطقه با توجه به وجود کوهستان‌ها و دشت‌های پهناور، راه‌های روستایی زیادی طعمه سیل شده‌اند.

 جنوب استان کرمان هم مرز با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان است که طی سیلاب اخیر در بخش زیرساختی دچار خسارت شد.

این منطقه، یک سوم پهناورترین استان کشور را با جمعیت یک میلیون نفر و هفت شهرستان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.