حجت الاسلام حسن عیلدادی سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر کرمان در مصلی امام علی(ع) افزود: سرداری مبارز، پاک، انقلابی، مجاهد و صبور سالها تلاش کرد تا ۲ اصل اسلامی را در کنار دهها فضیلت احیا کند و همت خود را به آن معطوف داشت.

وی با بیان اینکه یکی از این اصول جهاد بود ، تصریح کرد: جهاد به مسلمانان آموزش می دهد تا قدرت ظاهری پیدا کنند و جبهه مخالف تا متوجه قدرت ظاهری شما نشود دست از سر شما برنمی دارد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اصل هجرت و مهاجر فی سبیل الله اظهار داشت: هجرت برای این است که اسلام از شکل منطقه ای خارج شود و آن را جهانی کند.

وی تاکید کرد: سردار شهید سلیمانی این ۲ اصل را از اسلام آموخت و در رکاب امام عظیم الشان و رهبر فرهیخته انقلاب به این اصول عمل کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به رشادت های سردار سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس و برقرای امنیت در جنوب شرق کشور افزود: سردار از این ۲ تجربه بهره برد و وارد میدان بین المللی و جریانی پیچیده و سخت شد.

وی تصریح کرد: دستاورهای این شهید بزرگوار در سه جریان مفید و مهم در منطقه دیده می شود  و ایشان جریان های مقاومت  را شناسایی و به هم وصل کرد و امت واحد اسلامی را تشکیل داد که ماموریتی بسیار پیچیده و سخت است.

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: سردار این ماموریت سخت را با دوراندیشی، درایت، وظیفه شناسی و عقلانیت و تواضع انجام داد و نقشه های دشمن با محور مقاومت خنثی شد.

وی با بیان اینکه عمق بخشی به جبهه مقاومت دیگر دستاورد شهید سردار سلیمانی بود گفت: ایجاد جریان فکری و عقیدتی بین فرماندهان و سربازان جبهه مقاومت دیگر جریان محسوب می شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: فرماندهان جبهه مقاومت به سردار سلیمانی می نازند و او را فرمانده خود می دانند و گل هاب خوشبویی در رکاب این فرماندهان رشد می کنند که معنای آن اینست انقلاب امام(ره) به دنیا صادر می شود.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی جهت مقاومت را گسترش داد و امروز جبهه ای به وسعت چند هزار کیلومتر تا مدیترانه شکل گرفته که یک تفکر دارند و آن مبارزه و جهاد با استکبار جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: تجربه هشت سال جنگ تحمیلی و ۹ سال مبارزه با شرارت و فتنه در سخت ترین جغرافیای کشور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مثل کوه آبدیده کرده بود.

وی تاکید کرد: امروز همه دنیا اعتراف می کنند که ایشان مردی بی بدیل و شخصیتی بین المللی است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه توفیق دیگر سردار سلیمانی جهاد اکبر بود اظهار داشت: این شهید بزرگوار بر حدود شرعی مواظبت می کرد و در عین استقبال از خطر، مواظب جان خود و همکاران بود.

وی افزود: از ایران تا عراق ۲۰ میلیون نفر در تشییع جنازه سردار سلیمانی شرکت کردند و همه آنها انسان هایی بودند که او را از صمیمانه دوست داشتند و باید از حضور مردم کرمان و استان های دیگر در تشییع این شهید در کرمان تقدیر کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به حادثه جان باختن تعدادی از افراد در مراسم تشییع سردار سلیمانی بیان کرد: عروج ارواحی که به تشییع این سردار بزرگ آمدند، مصیبتی برای جامعه محسوب می شود و رهبری انقلاب و خانواده سردار پیام تسلیت و تعزیت صادر کردند.

وی ادامه داد: آنها به عشق سردار آمدند و به رغم تمام تدابیر اندیشیده شده حدود سه میلیون نفر در مراسم شرکت کردند که این حادثه رخ داد.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: از همه مسئولان می خواهیم که به خانواده های عزیزان که همه انقلابی، جبهه ای هستند از هیچ کمکی دریغ نکنند و در مراسمات آنها شرکت کنند.

وی با اشاره به گام پنجم دولت در کاهش تعهدات هسته ای برجام گفت: از دولت تشکر می کنیم و امیدواریم گام پنجم قوی و محکم برداشته شود.

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی موشک هایی را که طراحی کرده بود به پایگاه آمریکایی فرستاد و آن را منفجر کرد و این اولین سیلی و آغاز انتقام سخت است

وی تصریح کرد: از مجلس و نمایندگان انقلابی که ارتش و وزارت دفاع آمریکا را در فهرست تروریستی قرار دادند تشکر می کنیم وامیدواریم این وحدت دولت، مردم، مجلس و نیروهای مسلح خونخواهی بزرگ سردار شهید سلیمانی و خروج بیگانگان از منطقه رقم بخورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.