به گزارش روز یکشنبه ایرنا حجتالاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فر" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، و سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) در این پیام که رونوشت آن در اختیار ایرنا قرار گرفت از مردم غیور خوزستان برای حضور حماسی خود در آیین وداع با سردار دل ها سپاسگزاری کردند.

متن این پیام به این شرح است: سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش در هودجی از نور بر شانه‌های مردم خوزستان در اهواز تشییع شد.موج های آسمانی در خیابان های اهواز به راه افتادند و تابوت های قدسی چونان کشتی‌هایی از جنس آفتاب بر دست ها تشییع شدند.امروز خورشید و ماه حتی به مردم خوزستان غبطه می‌خوردند.

کهکشان هایی از آسمان فرود آمده بودند تا حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را  به بام ملکوت بدرقه کنند.امروز اهواز شهیدانی را به تشییع برخاست که کروبیان عالم بالا در انتظار رسیدنشان سر از پای نمی‌شناسند که جای و جایگاه آنان این است: «فی مقعد صدق عند ملیکٍ مقتدر »

حاج قاسم سلیمانی،ابومهدی مهندس و دیگر یاران شهیدشان از خاک نجیب خوزستان به ایران اسلامی درآمدند و نسیم ولایت را که با آمدن ثامن الحجج (ع) به ایران تابیده بود یکبار دیگر بر جان و جهان ما تاباندند.

شگفتا از این حضور عاشقانه مردم؛ تاریخ خوزستان جمعیتی به این بالایی و والایی به خود ندیده است. خوزستان بار دیگر دین خود را به اسلام ادا کرد؛ حضوری این چنین که برخاسته از عشقی سترگ و شکوهمند است را چگونه می ‌توان توصیف و از آن تقدیر کرد؟

قدرشناسی‌تان مبارک باد که حضور حاج قاسم را در هشت سال دفاع مقدس و گردنه ها و گرداب ها از یاد نبردید.سپاسگزار حضورتان مگر خداوند جلیل و روح بلند شهیدان باشد که از سحرگاه به پای ایستادید تا دشمن بداند هزاران قاسم سلیمانی از خون پاکش روییدند و گلستان ولایت از سربازان و سرداران تهی نخواهد شد.

به پاس آنچه که امروز مردم خوزستان در تشییع ملکوتی و الهی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش آفریدند، از جان و دل سپاسگزارشان هستیم که فریاد امروزشان، پرچم برافراشته تشیع علوی را برافراشته تر کرد و پرچم سرخ حسین ابن علی (ع) را بر بام فلک به اهتزاز در آورد.

خداوندا ! به عزت شهیدانت، سایه ی ولایت را از سر ما وا مگیر و عزت و سربلندی امت اسلام را افزون تر کن.

آیین وداع و تشییع پیکر سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی، و ابومهدی مهندس از فرماندهان جبهه مقاومت، از ساعت هشت صبح روز یکشنبه ۱۵ دی با حضور وصف ناشدنی مردم خوزستان و استان های همجواردر اهواز برگزار شد.این آیین به دلیل جمعیت زیاد بیش از چهار ساعت به طول انجامید. پس از آن پیکر پاک این شهید و سایر همرزمان شهیدش برای طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) از طریق فرودگاه اهواز به مشهد مقدس منتقل شد.

مدارس نوبت صبح و عصر خوزستان، و ادارات و دانشگاه‌های این استان روز یکشنبه برای حضور مردم در این آیین تعطیل شد.

شهید قاسم سلیمانی فرماندار شجاع لشکر۴۱ ثاراله کرمان در دوران هشت دفاع مقدس ، با حضور موثر درخطوط مقدم جهاد و مبارزه با نیروهای بعثی عراق ، نقش مهمی در پیروزی های رزمندگان اسلام داشت.

شهید بزرگوارحاج قاسم سلیمانی همچنین در جریان سیلاب فروردین امسال خوزستان ، خاضعانه و خالصانه در کنار مردم آسیب دیده قرار گرفت و منشاء خدمات ارزنده و ماندگاری شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و جمعی از همراهان، در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت جنگ آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.