به گزارش ایرنا، طی ۸ سال دفاع مقدس، پیروزی در عملیات کربلای ۵ یکی از بزرگترین موفقیت هایی  بود که جمهوری اسلامی ایران کسب و دنیا را وادار به تسلیم و تصویب قطعنامه ۵۹۸ کرد.

در عملیات کربلای ۵ رزمندگان شهربابک با نام گردان ۴۱۷ با فرماندهی سردار حسین فتاحی و معاونش سردار علویان حضور داشتند که در آن ۲۳ نفر از رزمندگان این شهرستان دعوت حق را لبیک گفتند و  در بین آنان سه تن به نام حسین (حسین منگلی، حسین زارع و حسین فتحی) بدون سر شدند و روزی منحصر به فرد در تاریخ شهربابک رقم خورد و ۱۹ دی ماه به نام این شهرستان ثبت شد.

الگو قرار دادن قاسم سلیمانی، قاسم سلیمانی های فردا را می سازد

امام جمعه شهرستان شهربابک که در عملیات کربلای ۵ بیسیم چی فرمانده گردان بود و در مرحله دوم این عملیات از ناحیه چشم ترکش خورد و به مقام رفیع جانبازی رسید، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایام فاطمیه و شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همراهانش را تسلیت گفت و بیان داشت: شهرستان شهربابک در عملیات ۱۹ دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ بیشترین شهید را تقدیم ایران و اسلام کرده است.

حجت الاسلام علی اصغر انصاری به کانال ماهی در عملیات کربلای ۵ اشاره کرد و ادامه داد: این کانال که عرضی حدودا تا یک کیلومتر و طولی به اندازه ۲۹ کیلومتر داشت و برای پرورش ماهی ساخته شده بود و هم فعالیت اقتصادی داشت و هم به عنوان مانعی نظامی برای حفاظت از بصره به کار می رفت.

وی یادآور شد: موفقیت در عملیات کربلای ۵ بسیار مهم بود و سردار شهید سلیمانی در آن نقشی ویژه داشت و ما در آن عملیات چند نفربر و خودرو از دشمن به غنیمت بردیم.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه طبق سفارش قرآن باید روزها، اتفاقات و اشخاص مهم را یادآوری کنیم، اظهار داشت: نامگذاری روز شهربابک به دلیل زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهداست که خون تازه ای در رگ های جامعه تزریق می کند.

وی تصریح کرد: جوانان باید از ایثارگری های رزمندگانی که در گذشته با وجود امکانات کم، سختی ها و محدودیت ها جان شیرین خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند درس بگیرند.

امام جمعه شهربابک خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا، شهیدساز و رزمنده ساز است و نیروهای مخلصی را تربیت می کند که شجاعت، بصیرت و توانمندی های جوانان دیروز در وجود جوانان امروز بیدار شود.

وی با بیان اینکه امام راحل در دوران جنگ تربیت جوانان با غیرت، مومن، پاک و انقلابی را فتح الفتوح نامیدند، یادآورشد: ظرفیتی که در جوانان شهربابک است حکایت از این دارد که فتح الفتوح در این شهرستان هم محقق شده است و می بینیم که جوان این دیار نیز در عرصه های جهاد و شهادت، بصیرت، علم و سازندگی سرآمد هستند.

حجت الاسلام انصاری بصیرت، شجاعت، اقدام و عمل را از خصوصیات حاج قاسم سلیمانی دانست و تاکید کرد: در حال حاضر درگیر جنگ اقتصادی هستیم و به جوانان تحصیل کرده، مخلص، شجاع و اهل اقدام و عمل نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه شهربابک معادن، امکانات و استعدادهایی در زمینه های کشاورزی، دامداری، معدن دارد، گفت: شرایط رشد شهرستان مهیاست و می توان با ظرفیت بالای شهرستان از نظر اقتصادی و همچنین با تربیت نیرو و تشکیل مجموعه ای کارآمد، صنعتی، علمی و سازندگی در جهت ارتقا سطح کیفی و معنویت زندگی مردم و در عرصه ی جنگ اقتصادی موفق بود.

حجت الاسلام انصاری وجود امنیت در کشور را وامدار شهدا به ویژه شهید قاسم سلیمانی خواند و تاکید کرد: وقتی سردار سلیمانی که روستازاده بود با نیت و اخلاص خود به محبوبیت جهانی می رسد، جوانان با بصیرت و شجاع ما نیز با نصب العین قراردادن این پرچم و الگو گرفتن از حاج قاسم سلیمانی، حاج قاسم های فردا باشند.

شهربابک مملو از ظرفیت های خدادادی است

فرماندار شهربابک نیز در این ارتباط به  خبرنگار ایرنا گفت: هدف از نامگذاری شهرها و کشورها معرفی ویژگی ها و پتانسیل های آن منطقه است.

سعید قائینی افزود: شهربابک ظرفیت های خاصی از جمله پتانسیل هایی در زمینه های فرهنگی، معدنی، طبیعی و جاذبه های گردشگری دارد که نامگذاری روزی به نام شهربابک می تواند معرف این ظرفیت ها باشد.

وی با بیان اینکه شهربابک مملو از ظرفیت های خدادادی است، اظهار داشت: جاذبه های گردشگری، مثل منظر زیبای دستکند میمند که به عنوان نوزدهمین اثر ثبت شده در سازمان جهانی، مناطق بکری نظیر غار ایوب و رشته کوه های آبدر از داشته های منحصر به فرد شهربابک است.

قائینی از عمارت موسی خانی به عنوان یکی از جاذبه های فرهنگی شهربابک یاد کرد و بیان داشت: شهربابک معادن طبیعی مثل مس، سیلیس و همچنین بزرگترین معادن فیروزه که جزو خالص ترین و بهترین سنگ های معدنی کشور می باشد را داراست.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.