به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی در حسینیه ثارالله شهر کرمان با تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی و با اشاره به اینکه ضایعه و مصیبت بزرگ شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان و یاران شهیدش، جهان اسلام را همراه با بغض و کینه بی حد نسبت به عاملان این جنایت هولناک به مات و اندوه فروه برده است افزود: این غم و اندوه و بغض‌های در گلوه حاکی از این است که عاملان این جنایت راهی جز کندن گور خود و مسیری جز نابودی نپیموده‌اند و به زودی به دست توانمند رزمندگان جبهه‌های مقاومت شاهد انتقام کوبنده فرزندان اسلام خواهیم بود.
وی با اشاره به شهادت سردار سرتیپ دوم شهید حسین پورجعفری یار و همراه همیشه سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: به طور قطع کرمان در روز سه شنبه کرمان دیگری خواهد بود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان با اشاره به شخصیت سپهبد شهید سلیمانی تصریح کرد: شجاعت و جهاد نخستین ویژگی بارز سپهبد شهید سلیمانی بود به گونه‌ای که از سال ۱۳۵۹ که جنگ تحمیلی آغاز شد تا ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد ۱۳ دی‌ماه ۹۸ به عنوان یک مجاهد خستگی‌ناپذیر در همه عرصه‌ها حضور داشت و خستگی برای ایشان معنی نداشت و با تشکیل ابتدا ۲ گردان در جنگ تحمیلی و سپس یک تیپ فعالیت دفاعی خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه با فرماندهی این مجاهد فی سبیل‌الله شاهد پیروزی‌های چشمگیر و پی در پی در جبهه‌های نبرد بودیم گفت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی پس از جنگ نیز در جبهه جهاد به شکل‌های مختلف حضور داشت تا اینکه فرمانده سپاه قدس شد.
حجت‌الاسلام عرب‌پور ادامه داد: به همه منصب‌های دنیا پشت پا زده و با عشق‌بازی تمام در نبرد علیه دشمنان و در چند سال اخیر در مبارزه جدی با داعش توانست این گروه انسان‌کش وحشی را به درک واصل کند و اکنون هیچ نامی از این گروه وجود ندارد.
خطیب جمعه کرمان، اخلاص را یکی دیگر از ویژگی‌های این مرد مجاهد دانست و گفت: بسیاری از فعالیت‌های جهادی ایشان به دلیل اخلاص بازگو نشد و در کنار جبهه‌های جنگ در جبهه‌های اجتماعی و فرهنگی حضور سردار پرنگ و با اخلاص بود.
وی افزود: اگر امروز مردم ایران و کشورهای آزادیخواه در فراق سپهبد شهید سلیمانی اشک می‌ریزند به دلیل اخلاص اوست که این چنین مهرش در دل مومین قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام عرب‌پور خاطرنشان کرد: امروز همه افراد با دیدگاه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی می‌گویند؛ شهید سلیمانی همانند پدر و بردار ما بود و این عشق و محبت حاکی از آن است که او برای خدا کار کرد و خداوند اینگونه او را عزیز کرد.
وی خضوع و تواضع را از دیگر ویژگی ایشان عنوان کرد و گفت: با اینکه سردار بود اما با کمال تواضع با مردم، فقیر و غنی، کوچک و بزرگ صحبت می‌کرد.
امام جمعه موقت کرمان شجاعت، مقاومت و بی‌باکی را از دیگر ویژگی‌های سپهبد شهید سلیمانی برشمرد و گفت: وی مرگ را به تمسخر گرفته بود و بارها در جلسات اشک می‌ریخت که چرا من از قافله شهدا باز مانده‌ام اما باید بگویم سردار تو روح بزرگی داشتی و شهادتت نیز بزرگ است، شهادتی که جهان را تکان داد.

پیامدها و اثرات شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش در منطقه
حجت‌الاسلام‌ عرب‌پور با اشاره به پیامد و اثرات شهادت سردار سلیمانی گفت: دشمن با وسوسه‌ها و مشورت‌های غلطتی که از دیگران می‌گرفت، فکر می‌کرد که با شهادت این بزرگوار مسئله مقاومت پایان می‌یابد اما کور خوانده است این خون‌ها در جمهوری اسلامی ایران، عراق، کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای مقاومت اثرات مثبت و سازنده‌ای داشته و خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه اولین اثر خون سپهبد شهید سلیمانی، همرزمانش و ابومهدی المهندس نابودی استکبار و خروج آمریکا از منطقه خواهد بود اظهار داشت: خون این شهید باعث خواهد شد که ملت‌ها به خود بیایند و بفهمند در سایه تفرقه دشمن به ما ضربه می‌زند.
امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: امروز خون این شهید وحدت ایجاد کرد و در سایه وحدت پیروزی‌های زیادی بدست می‌آید و همچنین برخی‌ در داخل ایران نیز فهمیدند که دشمن، دشمن است و دشمن قابل اعتماد نیست.
وی گفت: امروز جوانان ما با شهادت این ۲ عزیز معنای ایثار، مقاومت و دشمنی با آمریکا را بهتر از گذشته فهمیدند و این انقلاب و رستاخیز بزرگ سیاسی که در منطقه بر اساس اصول دین شکل گرفته بود امروز خونی می‌خواست که با این خون جان تازه‌ای بگیرد و این خون باید خون قابلی می‌بود و آن خون سلیمانی و یارانش است.
حجت‌الاسلام عرب‌پور خاطرنشان کرد: درخت اسلام با این خون‌ها تنومندتر می‌شود اما به واسطه این خون‌ها پیروزی نزدیک است و مقدمات پیروزی با کفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.