به گزارش ایرنا، غلامحسین دهقانی عصر چهارشنبه در جشنواره ملی مرکبات به عملکرد وزارت امور خارجه پرداخت و افزود: دکتر ظریف به غیر از روابط خارجی به حوزه اقتصادی نیز توجه ویژه ای دارد به طوری که در دوره تصدی وی در این وزارتخانه، طرحی ارائه شد تا یک‌ معاونت اقتصادی در وزارت خارجه ایجاد شود.

وی اظهار داشت: با راه اندازی این معاونت بخش های اقتصادی داخلی با خارج از کشور ارتباط برقرار کردند لذا شناسایی ظرفیت های داخلی و آشنایی تجار داخلی با پتانسیل های بیرون کشور محقق شد.

وی برگزاری جشنواره ملی مرکبات جیرفت را فرصتی برای آشنایی با ظرفیت های استان کرمان برشمرد و تصریح کرد: بسیار خوب است تا زمینه ارتباط با خارج از کشور فراهم شود.

معاون امور بین الملل وزارت خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران سرزمینی متنوعی است، گفت: کمتر جایی چنین جشن مرکباتی با این کیفیت برگزار می کنند لذا باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی اظهار داشت: طی ۴۰ سال گذشته دچار جنگ و تحریم شده ایم ولی امروز فشار تحریمی زیادی بر کشور ایران ایجاد شده که با همت مردم و مسولان از این پیچ عبور می کنیم.

۵۲ کیلوگرم از محصولات کشاورزی جنوب کرمان سرانه مصرفی هر ایرانی 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز با بیان اینکه این منطقه سازمان جهاد کشاورزی مستقل از مرکز این استان دارد، گفت: سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان ۲۴۵ هزار هکتار بوده که ۸۵ گونه محصول زراعی و باغی در این منطقه کشت می شود و ۵۲ کیلوگرم از محصولات کشاورزی این منطقه سهم سرانه مصرفی هر ایرانی است.

سعید برخوری افزود: با توجه به کیفیت و تنوع بالای محصولات جنوب کرمان، باید سعی کنیم با معرفی این محصولات با کیفیت، تازه، خارج از فصل زمینه صادرات این محصولات را به بازارهای خارجی فراهم تا به رونق منطقه کمک شود.

وی اظهار داشت: جنوب کرمان در تولید پنج نوع محصول از جمله خیار سبز، سیب زمینی طرح استمرار، پیاز طرح استمرار، گیاهان دارویی، خرما و محصولات گلخانه ای رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان به لحاظ سطح زیر کشت و توزیع مرکبات در رتبه سوم کشور قرار دارد بیان کرد: به دلیل اقلیم خاص این منطقه و برخورداری از خاک حاصلخیز و آفتاب کافی، انواع محصولات در این منطقه تولید می شود.

وی اظهار داشت: ۳۳ هزار تن انواع مرکبات نسبتا ارگانیک از جمله گریپ فروت، پرتقال، نارنگی، انواع لیموها در این منطقه وجود دارد.

دومین جشنواره ملی مرکبات جیرفت با حضور استاندار کرمان، سفرای جمهوری اسلامی ایران در ۱۵ کشور، جمعی از مسئولین و فعالان بخش کشاورزی در دانشگاه جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.