مسعود ترکزاده ماهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رقم تسهیلات پرداخت شده به پارک علم و فناوری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است افزود: ۱۵ شرکت دانش بنیان و ۱۷ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری استان از این تسهیلات استفاده کرده اند.

وی تصریح کرد: این تسهیلات با هدف کاهش ریسک شرکت های دانش بنیان، توسعه بازار و محصولات و تامین سرمایه در گردش به شرکت های دانش بنیان کرمانی اختصاص یافته است.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمان اظهار داشت: همچنین از محل منابع صندوق نوآوری و شکوفایی، بانکهای عامل و منابع صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان، مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ۲۸ شرکت دانش بنیان ارزیابی شده استان مصوب شده است.

ترکزاده ماهانی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان و فناور استان کرمان برای اطلاع و شرایط استفاده و دریافت این تسهیلات به مجموعه پارک علم و فناوری کرمان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: به همت دانشگاه علوم پزشکی کرمان و پارک علم و فناوری استان کرمان رویداد سه روزه کارآفرینی، تغذیه و سلامت به عنوان نخستین رویداد دانشجویی کارآفرینی در حوزه تغذیه از ۲۰ تا ۲۲ آذر در محل مرکز نوآوری استان برگزار شد و ۱۰ ایده برتر به مرحله کار تیمی راه یافت که در پایان پس از ارزیابی و داوری سه ایده منتخب نهایی شدند.

ترکزاده ماهانی ادامه داد: همچنین برای آشنایی مدیران شرکت های دانش بنیان با قواعد و قوانین حقوقی و تجاری مرحله اول کارگاه آموزش قانون تجارت ویژه شرکتهای فناور و دانش بنیان انجام شد و مرحله دوم این کارگاه نیز در ۲۶ آذر ماه در محل پارک علم و فناوری برگزار می شود.

وی گفت: سه شرکت مستقر در پارک علم و فناوری کرمان بعنوان واحدهای فناور برتر سال ۱۳۹۸ در هفته پژوهش استان معرفی شدند که از آنها تجلیل به عمل آمد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ واحد فناور و ۶۰ شرکت دانش بنیان در استان کرمان در زمینه های آی تی، کشاورزی، پزشکی، نانو، مکانیک، عمران و غیره فعالیت دارند.

وی با اشاره به بومی سازی محصولات خارجی توسط شرکت های دانش بنیان کرمان افزود: ۱۰ محصول فناورانه ابزار دقیق با تلاشهای محققان و فناوران جوان ایرانی یکی از  شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری کرمان بومی سازی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.