علی درویش پوربا بیان اینکه این کارگروه ویژه  پس از دستور استاندار البرز در بازدید از وضعیت نابسامان حلقه دره تشکیل شده، افزود: کارگروه ویژه پسماند با دستور استاندار محترم به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر کرج، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در محل سایت حلقه دره برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این بازدید مقرر شد شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج حداکثر ظرف مدت سه ماه آینده نسبت به انتخاب سرمایه گذار و انعقاد قرارداد جهت احداث نیروگاه زباله سوز با ظرفیت 750تن اقدام کنداظهارداشت: باتوجه به اینکه روزانه بیش از هزار و 500 تن زباله در البرز تولید می شود لذا ضرورت دارد ظرفیت کارخانه کمپوست نیز تا سقف هزار و 500 تن افزایش یابد تا با افزایش ظرفیت کارخانه کمپوست حدود نیمی از زباله های تولید شده، به کود تبدیل شده و در کشاورزی مورد استفاده قرارگیرد که البته باید کود های تولید شده نیز به استاندارد لازم از سوی جهاد کشاورزی برای بهره برداری برسد.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: بواسطه تحقق افزایش ظرفیت کمپوست، نیم دیگری از زباله ها نیز در دستگاه زباله سوز به انرژی تبدیل خواهد شد از این رو دیگر انباشت زباله نخواهیم داشت و درصد پایینی از پسماند حاصله نیز با لحاظ اصول زیست محیطی و دفن بهداشتی معدوم می شود.

وی باتاکید برلزوم تسریع در انتخاب سرمایه گذار و انعقاد قرارداد برای بازیافت نخاله های ساختمانی استان تصریح کرد: بی شک ایجاد فضایی گسترده و حلقه ای سبز در اطراف این سایت نیز در دستور کار است و می تواند بوی نامطبوع حاصل از زباله ها را تا حدود زیادی مهار نماید.

درویش پور در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد تیم ویژه کارگروه پسماند ظرف یک ماه آینده برای پیگیری مصوبات، مجددا از سایت بازدید به عمل آورند. 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1281781
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.