صادق سلیمانی جمعه شب در حاشیه اختتامیه نوآوردگاه صنعت طیور با عنوان استارت آپ ویکند مریشک در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز نوآوری دانشگاه کمتر از چهار ماه است که ایجاد شده و استارت آپها خط مشی مشخصی پیدا کرده اند.
وی با بیان اینکه، این استارت آپ ها در گذشته حالت عام و فرهنگسازی و آموزش داشت تاکید کرد: با تکمیل این مرحله و آشنایی مردم و طیف های مختلف با کارکرد استارت آپ ها، هم اکنون مرکز نوآوری محرک کارآمدی شده این برنامه های انسجام خیلی خوبی بگیرد.
صادقی مساله محور بودن استارت آپها را گامی برای توسعه ظرفیت های استان دانست و افزود: این ایده ها در شورای نوآوری بررسی می شود که مبنای اصلی آن اشتغال و توسعه استان است.
مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان افزود: اولین استارت آپ ویکند مرکز نوآوری به کشاورزی اختصاص داشت که به صورت عام بررسی شد و در دومین استارت آپ با همراهی بیشتر شرکت شهرکهای صنعتی استان صنعت مرغداری به عنوان یکی از صنایع موفق و خوب استان معرفی و هدفگذاری مرکز بر روی آن انجام شد و دومین استارت آپ ویکند هدفدار در دانشگاه کردستان برگزار شد.
وی افزود: در این استارت آپ 63 نفر در قالب 10 تیم شرکت داشتند و استقبال بسیار بیشتر از این بود که به خاطر خروجی مناسب و رعایت استاندارد بقیه متقاضیان برای دوره های آینده در نظر گرفته شدند.
صادقی با تاکید بر اینکه ایده های هر 10 تیم شرکت کننده قابل تحسین بود، افزود: مرکز رشد شرکت شهرک های صنعتی، پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری دانشگاه کردستان این ایده ها را تا عملی شدن حمایت و همراهی می کند.
وی افزود: استارت آپ هایی که در برگزار می شد با سرمایه گذار ارتباط نداشت و از استارات گذشته که زیر نظر مرکز نوآوری انجام شد، این مهم اتفاق شده و سه طرح در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند که یک طرح به مرحله تجاری سازی رسیده و 2 طرح دیگر در مرحله رشد و پیش رشد هستند.
مرکز نوآوری دانشگاه کردستان آبان امسال با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در زمینی به مساحت 200 مترمربع و با 6 هسته فعال در راستای توانمندسازی کسب و کار و برگزاری رویدادهای نوآورانه، تامین محتوا و ایجاد بخش‌های ارزش ‌افزوده راه اندازی شد.
9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.