به گزارش ایرنا، حجت الاسلام امان الله علیمرادی شبانگاه چهارشنبه در آیین دومین سالگرد شهدای گمنام و شهدای دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان با حضور خانواده شهید مدافع حرم مجید قربانخانی (حرّ مدافعان حرم) در مسجد باقرالعلوم دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان افزود: شهید با تقدیم عزیزترین حقیقتی که خدا به وی سپرده یعنی جان خود در راه خدا، این امکان را فراهم کرده که دیگران راه خدا را بروند و با خون خود موانع سیر و سلوک راه خدا را از سر راه بندگان برداشته است.

وی بیان کرد: صدام و لشکریانش آمده بودند که انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران را صاحب  شوند و نظام را نابود کنند و یقین داشتند به هدف خود می رسند اما خون شهدا این مانع را برداشت و نظام مقدس جمهوری اسلامی محفوظ ماند.

حجت الاسلام علیمرادی گفت: اینکه خداوند شهید را کشته راه خود می داند این پیام را به دیگران می رساند حال که راه خدا هموار و موانع برداشته شد و همه کسانی که در این کشور در هر جایگاهی که هستند و در هر سطحی از سطوح اجتماعی قرار دارند راه خدا را بروند.

وی خاطرنشان کرد: شهید که جان خود را در راه خدا داده پیامش این است که موانع راه خدا برداشته شد راه خدا را بروید و عذر و بهانه ای برای طی این راه و سعادت برای کسی نمانده است.

دستاورد خون شهدا گم نخواهد شد

امام جمعه رفسنجان نیز گفت: دلگرم و مطمئن باشید که آیات الهی این وعده را به ما داده اند که هرگز دستاورد خون شهدا گم نخواهد شد.

حجت الاسلام اصغر عسکری اظهار داشت: برگزاری آیین های گرامیداشت یاد شهدا و زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا ثوابش کمتر از ثواب شهادت نیست.

امام جمعه رفسنجان افزود: مطمئن باشید که آیات الهی این وعده را به ما داده اند که هرگز دستاورد خون شهدا گم نخواهد شد؛ در قرآن و روایات در راجع به جایگاه این افراد آمده است که مواظب زبانتان و حرف زدنتان در مورد کسی که در راه خدا کشته شده است باشید.

وی ادامه داد: آنها زنده اند و نزد پروردگار روزی می خورند و ذهن مادی مردم نمی تواند مقام شهدا را درک کند.

عسکری با طرح این سئوال که چرا شهدا جایگاه ممتاز را دارند؟ بیان کرد: دلیل آن این است که هر آنچه که به عنوان فضیلت مطرح است شهدا یکجا دارند؛ شهید کسی است که در راه خدا هجرت کرد هجرت فضیلت بزرگ است جهاد در راه  خداست، اگر بصیرت و دشمن شناسی یک فضیلت است شهدای ما مصادیق بارز انسان های بصیر بودند و اگر وظیفه شناسی و اقدام به موقع ارزش است شهدا به موقع اقدام کردند.

وی گفت: اگر ولایتمداری یک فضیلت است شهدا مصادیق بارز ولایتمداری بودند و امروز نیز در جریان توطئه های دشمن که توسط داعش بروز کرد آنها قدم به عرصه گذاشتند شهدا این همه ارزش دارند برای این است که مجموعه ای از کمالات اخلاقی و فضایل سیاسی  و اجتماعی و فرهنگی را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.