به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز یکشنبه در شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه در اهمیت انتخابات تردیدی وجود ندارد به ۱۸ مرحله زمانی انتخابات اشاره و تصریح کرد: مراحل انتخابات از اردیبهشت سال جاری آغاز شده و اکنون در مرحله ششم و بررسی صلاحیت داوطلبان قرار داریم و این مرحله تا ۲۶ آذر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کمیته ششگانه امنیتی، حقوقی، فناوری، استعلامات، اطلاع رسانی و پشتیبانی انتخابات نیز کار خود را آغار کرده اند و مجریان، هیات های اجرایی، فرمانداران و بخشداران نیز آموزش های لازم را در زمینه برگزاری انتخابات فرا گرفته اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان به عامل صحت انتخابات به عنوان اصلی مهم اشاره کرد و گفت: باید در چهارچوب قانون حرکت کنیم لذا قانون انتخابات و آیین نامه های اجرایی و اصلاحات آن را داریم و این وظیفه ما را کاملا روشن کرده هر چند نارسایی و نقص هایی نیز دارد.

وی بر تامین خودرو مناسب با توجه به سخت گذر بودن برخی مناطق استان کرمان در انتخابات تاکید کرد و افزود: شهرداری ها در زمینه تامین اتوبوس شعب سیار، اداره کل پست برای توزیع تعرفه های انتخابات، تامین برخی تجهیزات توسط دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش تامین مکان اخذ رای و نیروی انتظامی تامین امنیت اماکن اخذ رای همکاری کنند.

بصیری تصریح کرد: در مرکز استان کرمان پنج نفر و هر شهرستان سه نفر برای بازرسی مشخص شده و تلفن ۱۱۱ نیز در خدمت مردم است.

وی بر اصل بی طرفی در سلامت انتخابات توسط کارکنان دولت تاکید کرد و افزود: در کرمان ۳۶۲ نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام قطعی شده اند که از این تعداد ۸۸ درصد مرد و ۱۲ نفر زن هستند که نسبت به دوره گذشته حضور بانوان یک درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان در ۹ فرمانداری استان کرمان برای ۱۰ کرسی یازدهمین مجلس شورای اسلامی انجام شد تصریح کرد: همچنین در این دوره شاخص تحصیلات عالی (دکترا) با یک درصد افزایش به ۱۸ درصد رسیده و میانگین سن جوانان نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.